donderdag 12 mei 2016

Eat glitter for breakfast and shine all day

Wat kan ik er deugd van hebben om mijn kleine meid te zien stralen in een nieuwe outfit!
Maar de laatste weken ben ik heel veel in opdracht aan het naaien. Je weet wel, een zus die gaat trouwen, een vriendin die wat speciale wensen heeft...
Ik doe dat allemaal heel erg graag en met veel toewijding.
Maar soms wil ik iets voor mezelf doen, een tussendoortje, iets voor de dochter.
Dus vandaag zei ik 'foert' tegen het huishouden, 'foert' tegen de opdrachten, en ik naaide een setje dat al een lange tijd geknipt klaar lag.
Toevallig ideaal voor het mooi weer!


Een blouse en een schortje.


Ik was al lang aan het zoeken naar een patroon voor een leuk bloesje.
Maar ik vond niet meteen iets wat me kon bekoren. 
Veel leuke patronen, maar niet wat ik voor ogen had.
En toen bedacht ik dat een jurk ook gewoon kan ingekort worden tot een top.
Dus nam ik het patroon van de Jill jurk die ik hier al eens maakte en kortte dat in tot een bloesje.


Ik ben nog steeds grote fan van de neklijn van de Jill.
De korte mouwen passen mooi aan.
Maar ook de achterkant probeerde ik een accent te geven.


I.p.v. een blinde rits, naaide ik een fluo rits zichtbaar op de rug.
Voor het eerst naaide ik met doorzichtig garen om de rits vast te zetten.
Geen frustraties over steken die niet recht lopen!


Om de onderkant van de rits af te werken, naaide ik er een flapje over.
Ik gebruikte een deel van de zelfkant van de stof.
En dat verraadt meteen het merk.
Dit is een Petit Pan couponnetje dat ik vond bij Kersepitje.


Het bloesje is bewust zo kort gemaakt, voor de combinatie met dit short dat een hoge taille heeft.
Al denk ik om er op termijn een tailleband aan te naaien van boordstof om het net wat langer te laten meegaan.
Want als de armen in de lucht gaan, komt de blote buik piepen.


Het short is de Charles van Compagnie M.
Charles is geen vreemde voor ons. 
Ik naaide die al een paar keer (hier en hier) en deed ook wel eens een hack, of 2.


Hier hield ik het echt 'plain en simple'.
Geen paspel, geen contraststof voor zakken of tailleband.
Gewoontjes, omdat het makkelijk te combineren is en het bloesje hier de blikvanger mag zijn.


Het enige 'folieke' dat ik mezelf toeliet, zijn de knoopjes.
Ik vond deze in de Blender Vintage, échte retro dus.
Het blauw is precies dezelfde kleur als de stof.
En een klein gouden accentje maakt het af.
Want elk meisje verdient een beetje bling bling!


En als ze meteen vraagt om foto's te maken wanneer ze na school de nieuwste outfit ziet, dan denk ik dat ik mag zeggen dat het goedgekeurd is, toch?








Blouse: patroon: verkorte Jill jurk van La Maison Victor / stof: Petit Pan bij Kersenpitje
Short: patroon: Charles van Compagnie M / stof: fijne denim (online gekocht maar geen idee meer welke shop)
Sandaaltjes: Stones&Bones

10 opmerkingen:

  1. Mooi setje! En groot gelijk dat je soms even alles opzij zet om iets voor Suze te naaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! En dat buikje mag toch wel, zeker voor de warme dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe schattig! Ik vind het ook tof dat het zo kort valt, met dat warme weer lijkt me dat super aangenaam voor haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoooo leuk!!heel tof en so mooi gecombineerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig setje!! Die blouse is zo mooi en speels! En wat past het leuk samen met die short! En die buik, dat mag nog wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een tof setje! En ik ken het gevoel van 'in opdracht naaien'. Soms wil je gewoon doen wat je op dat moment wil!

    BeantwoordenVerwijderen