vrijdag 24 maart 2017

The Vienna Dress - The Story of a successful partnership

Samen naaien, dat schept een band.
En in sommige gevallen leidt dat tot succesverhalen!
Twee van mijn naaivriendinnetjes sloegen de handen in elkaar en creëerden een nieuwe jurk.

De Vienna is een lieflijk jurkje voor geweven stoffen dat van elk meisje een prinsesje maakt.
Met 3 mogelijke opties voor de mouwen, 2 opties voor het rokdeel, 2 opties voor de rug en de keuze om er al dan niet een kraagje op te naaien, heb je weer heel wat variëteiten in 1 patroon om naar hartelust verschillende jurken te maken voor je oogappeltje(s).

De dames van Kaatjenaaisels en Bel'Etoile zochten uiteraard testers en vroegen of ik voor Suze een Vienna wilde maken.
Uiteraard zeggen we daar geen 'nee' tegen.
En Suze heeft me beloofd dat ze weer jurkjes zal dragen wanneer het blote-benen-weer wordt.


Ik ging nog eens helemaal retro voor deze Vienna.
Een tijdje terug kon ik een paneeltje scoren dat ik bij deze dame had gezien.
Het is een stofje van Moda Fabrics van enkele jaren geleden, 
en toevallig wilde iemand het uit haar kast hebben.
Enter mijn stoffenkast.
Het lag hier te wachten op het geschikte patroon.
En ik had niet veel langer moeten wachten, want er paste nog maar net een rokdeel uit in maatje 5j.


Ik combineerde met een Soft Cactus uit één van de vorige collecties.
Als opties koos ik de rechte rimpelmouw, de dieper uitgesneden rug en de rok met stolpplooi.
Ik naaide ook een kraagje in dezelfde stof als het bovenstuk, maar accentueerde met een felblauwe paspel, hetzelfde blauw als de lucht van het paneel.
Een klein knoopje maakt het geheel af, vond ik.


De uitgebreide instructies met foto's maken dat de jurk heel makkelijk en snel in elkaar zit.
Wat wil een mens nog meer!?
Jurkjes maken blijf ik nog altijd het leukste vinden.
Ik hoop dat mijn dochter zich aan haar woord houdt wat het mooie weer betreft!


Wilt u zelf een Vienna jurk maken,
koop dan HIER het patroon.
Nog tot 26 maart is er een korting van 10% met de code VIENNAPARTY.

Hou ook de blogs van Kaatjenaaisels en Bel'Etoile in het oog, want er valt nog wat te winnen.

En voor meer inspiratie kan u terecht op de blogs van een hele boel andere, getalenteerde naaisters.

Made by MazellaMomfieBlanche


BelleviSo Popo SewSew- Les
GalleryFabrics


Mijn leven met 4 heldenDoDitIt3 meisjes op het strand


Dietemiet
Blowing bubblesMix it – Make it



En met deze laatste foto toont Suze haar dankbaarheid voor wéér een mooi jurkjespatroon.
Katrien en Isabel, great job, ladies!

Jurk Suze:

patroon: Vienna by Kaatjenaaisels en Bel'Etoile
stof: Forest Friends by Moda Fabrics

6 opmerkingen:

  1. De allermooiste vienna die ik tot nu toe zag 😍😘 wat een schitterende combinatie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi. Heerlijk retro. Ik hoop dat ik daar niks mis mee zeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap jurkje!
    Ik duim mee dat de dochter zich aan haar belofte houdt ;-)
    Die van mij is al aan het wachten op goed weer zodat ze eindelijk haar jurkjes aan kan (is hier ook met periodes zenne ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel schattig! volgende week wordt het blote benen weer (hoop ik toch ) dus je kan het al uittesten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Helemaal fan van dit kleedje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb mooi weer besteld! Want dit jurkje moet gezien worden!

    BeantwoordenVerwijderen