donderdag 27 april 2017

Fit for Spring Showers

Eén van de allerfijnste voordelen van het organiseren van een naaiweekend, 
is dat je zelf kan kiezen wie je aanschrijft voor sponsoring van de goodie bag < evil grin >...
Dit jaar besloot ik van ook wat patroonontwerpers te contacteren.
Reclame voor hen in ruil voor een kortingsbonnetje.
Je kan maar proberen, niet?
De meesten gingen daar gretig op in.
En zo kwam het dat dit patroontje een tijd later mijn inbox binnenglipte.
Ik weet niet wat het was.
Het sprak me meteen aan.
De vormgeving, de eenvoud...
Een vorm van 'je ne sais quoi"


Suze had nog een sportief jasje nodig.
Degene die ik vorig jaar maakte, paste nog wel in de breedte, 
maar de mouwen zijn meer driekwart geworden.
Bij nader inzien besefte ik ook dat een heel druk jasje minder makkelijk te combineren valt.
Dus ik ging deze keer voor leuk maar nét wat minder opvallend.
De stof kocht ik vorig jaar bij Veritas.
Een paneeltje in een regenjas-achtig stofje.
Echt waterdicht zal het niet zijn, maar er is toch iets wat het water min of meer tegenhoudt.


Blikvanger is hier wel de rug.
De tekening van de beer en de hond op de fiets...
Met een paraplu...
Absurd, maar daar houdt Suze net van.


Voor de voering koos ik een rode sweaterstof.
Rood blijft haar lievelingskleur, 
en het accentueert mooi bij zwarte (of zijn het blauwe?) en witte strepen.


Vandaar ook de rode rits, het rode koordje en de koordstoppers.
Koorstoppers zijn trouwens van doen hier.
Er blijkt een kapoen in de klas van Suze te zitten die alle koordjes uit de kledingstukken trekt.
Ik hoef dus niet te zeggen dat ik al kampioen geworden ben in het inrijgen van koordjes.



We kochten de koord en stoppers bij Veritas.
Suze vindt niks leuker dan naar de knoopjes te gaan kijken.
Ze slaagt er steeds weer in om met een paar knoopjes voor zichzelf thuis te komen.
Van wie zou ze dat nu toch hebben?
Ze koos hier voor toepasselijke maar überschattige parapluutjes.
Totaal functieloos, maar who cares!


Last but not least kan je aan de kap een klepje zetten.
Een leuk extraatje, waarom niet.
Nota aan mezelf: wanneer het regent en de kap op het hoofd gaat, zult gij de paardenstaart van de dochter iets lager op het hoofd maken.







Missie geslaagd?
Ze is er in elk geval blij mee.
Ik kreeg zelfgeplukte bloemetjes.
En voor wie nu denkt: "oh nee, is dat niet van die giftige berenklauw?"
Nee, ik zocht het al eerder op, dit is fluitjeskruid, totaal onschuldig.
Oef!




Jas:

Patroon: Elegance & Elephants - Spring Showers Jacket
Stof: 
Paneel met strepen by Veritas
Rode sweaterstof en rits: Madeline de Stoffenmadam
Knoopjes, koordstopper en anorakkoordje: Veritas

21 opmerkingen:

  1. Marie-Paule! Dit is zo mooi! Wat een prachtig jasje met al die rode details. Magnifiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw zo mooi! Ik ga zelf nog even genieten van de foto's en vooral... ze niet aan Mayke laten zien 😉 Al zou ik ze nog ietwat kunnen troosten met een "berenkleed" (ik liet me vorig jaar ook verleiden en kocht de stretch-variant 😉) Superleuk model van jasje. Dat oog voor detail zal ze zeker van de mama hebben hoor 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw, deze jas vind ik super! Zo zou Fien ook nog eentje kunnen gebruiken... Prachtig! Het staat jouw Suze heel mooi. Ze mag er terecht fier op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super super mooi. Echt knap gedaan. Hier zou ze zo een jasje ook wel willen denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is echt prachtig! De combinatie van de streepjes met het rood is perfect. Dit jasje mag gerust tussen de grote kledingmerken hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een topjasje maakte jij zeg!! Echt knap! Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, zo knap! Het staat haar zo goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldige jas! Grote fan! Onze meisje hebben allebei een gestreept voorjaarsexemplaar. Gekocht - en zonder coole beer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig jasje maakte je daar zeg! Helemaal fan ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben jaloers!!! Streepjes, zwartwit, rood accentje, regenjasje... Suze haar dubbelgangster zou er ook perfect mee staan 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zeer mooie jas Marie-Paule! streepjes en rood zijn ook mijn favoriete combo, ze heeft stijl en smaak jouw dochter! X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi! Inderdaad gemakkelijk te combineren maar toch origineel genoeg

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi, het plaatje klopt helemaal! En veel werk om te naaien dit patroontje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje. En viel goed mee, een 6tal uurtjes aan gewerkt. Als je al wat jassen geproduceerd hebt, dan is deze goed te doen. Er zijn wel wat onorthodoxe manieren van werken in de instructies, maar uiteindelijk werkt het wel.

      Verwijderen
  14. Prachtig met die "touch of red". Dat springt er echt uit.
    De "note to self" is hier heel herkenbaar. Staartjes maken en dan zien dat ze een muts opzet of zo. Geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kei mooi, echt! Hier zou er ook iemand zo een exemplaar kunnen smaken. Weeral een toppertje 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mooi! Ik ben het met Suze eens, de rug is prachtig! (net als de rest van de jas ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen