vrijdag 18 augustus 2017

Back to School? Or not yet?

Het is hier stilletjes op naaivlak. En dus ook op de blog.
Dat ligt vooral aan het feit dat ik herstellende ben van een nekoperatie.
Langzaam aan gaat het beter.
Maar het neemt niet weg dat ik voor Suze een nieuwe outfit wilde maken voor de eerste schooldag.
Een zelf genaaide boekentas is dit jaar niet aan de orde.
Want weet je wat ze zei... dat ze liever een rugzak had, eentje die we in de winkel zouden kopen.
Dochters met een eigen mening! Zucht!

Ik naaide nog vlak voor de operatie een leuk jurkje met stoffen van Lily Balou.
Een goeie kanshebber voor de eerste schooldag. Vooral zoals ik het graag zie.
Maar toen bedacht ik me, misschien kan ik beter 3 verschillende outfits naaien, dan kan ze kiezen.
Want deze diva vindt vooral dat ze zelf moet kunnen kiezen!
En dat het zeker niet de keuze van mama mag zijn.
Help, waar is dat kleine meisje naartoe die alles goed vond wat ik deed?!?

De stoffen en patronen voor de andere outfits liggen klaar.
Maar eerst jurkje nummer 1.



Op het eerste zicht een simpel modelletje.
Een recht bovenstuk, zonder mouwen,
en een gerende rok.
Maar het heeft wel wat speciaals...


Het bovenstuk is gedubbeld, en de rok is vastgemaakt aan de binnenstof.
Daardoor hangt de buitenkant los en die zoomde ik kort om.
Dat geeft zo'n speels effect.



Oh ja, de rokken moeten zwieren.
Of bestaat er een ander soort jurkjes?
Niet volgens de gemiddelde 4jarige meid, denk ik dan.


Zo zie ik haar graag.
Leuk jurkje, cardigan erover,
mooie kousen en klassieke schoentjes...


"Het zit wel lekker" vond ze.
Dus ging ze haar gang voor de camera!








Nu wil ik er graag een wedstrijd aan koppelen.
Ik maak de komende 2 weken nog 2 andere outfits.
Op 1 september kiest Suze welke ze zal dragen om naar school te gaan.
Aan jullie om tot 31 augustus middernacht te raden welke outfit ze zal kiezen.
Ik post op 1 september een foto met de gekozen outfit op Instagram.
De winnaar wordt dan geloot uit iedereen die op die outfit stemde.

In de volgende blogpost zal ik het prijzenpakket voorstellen.
De blogpost erna leg ik uit hoe jullie kunnen stemmen.
Hou dus zeker de blog in het oog!


Jurk: patroon Knippie editie 3 2017 (juni-juli)
Cardigan: JBC
Kousen: Aliexpress
Schoenen: Walkmates by Marks&Spencers

9 opmerkingen:

  1. Oh dit is zeker al een kanshebber! Zo mooi! En wat een leuke foto's alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, weer eens prachtig gemaakt 😍
    We gaan je volgen voor de wedstrijd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Keuzes geven ... altijd een goed idee. Deze levert alvast leuke foto's op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha wat een leuk idee! Het antwoord wordt vermoedelijk onvoorspelbaar want kleine meisjes kunnen nogal wispelturig zijn... maar het wordt ongetwijfeld mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alvast beterschap.
    Je zet ons gewoon aan tot gokken, meid.
    Dat is ook eens iets anders. Ik ben benieuwd naar de volgende outfits.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalige foto's! Ik vind het in elk geval al een superleuke outfit, maar ik kan me voorstellen dat de andere outfits ook heel leuk zullen zijn!

    Fijn dat je herstel de goede richting uitgaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben erg fan van deze foto's en deze outfit. Zou hier ook in de kast kunnen, waren ze weer wat kleiner :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een hele mooie outfit, het geeft mij echt een eerste schooldaggevoel, ik ben benieuwd naar de derde outfit voor ik mijn keuze moet maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen