zondag 18 maart 2018

Girls Just Wanna Have Sun

Koning Winter besliste van nog wat langer in het land te blijven.
Al trekken de naaisels die vanonder mijn machine rollen, zich daar niks van aan.
Vanaf ons naaiweekend in februari begin ik steevast met de lentegarderobe van de dochter.
Zo ook een setje van een top en een rokje dat ik toen in elkaar zette.


Een setje dat echt om de lente schreeuwt.
Het rokje is een zacht linnen dat ik kocht in De Modecoupon.
Ik wilde wat anders dan een simpel rimpelrokje en bedacht een patroontje.
Ik vertrok ook van een rechte lap, maar tekende bovenaan extra cm's aan, 
om een hoge tailleband te creëren.
Ik stikte de tailleband om, en naaide een tunnel voor een elastiek en een lintje.
Daarbij liet ik 1,5cm bovenaan uitsteken en dat geeft een leuk effect.
Het lintje naaide ik biais-gewijs uit dezelfde stof.
Rimpelen gebeurt gewoon door de elastiek.


Omdat het linnen vrij dun en doorzichtig is, naaide ik ook een voering in de rok.
En dat het kan zwieren en zwaaien, wilde ze graag voor de foto tonen.







Het T-shirt is naar het patroon uit Stof Voor Durf Het Zelvers 3.
Dit paneeltje van Stenzo was daar helemaal geschikt voor.
Bij het shirt komen de zijnaden asymmetrisch vooraan te liggen.
Het wit-met-roze stippen achterpand komt zo dus ook wat vooraan piepen.


Ideaal T-shirtje voor wanneer het warmer wordt.
Die vogeltjes vragen echt om de lente.
Ze fluiten nog niet, maar dat zal snel komen!


Suze is sinds kort helemaal in de ban van Tiny.
Je kent ze wel, met haar mooie kleertjes.
Ze vindt de tekeningen in de boeken prachtig,
en de verhalen zijn perfect te matchen met haar leefwereld.
Dus een paar foto's met haar lievelingsboeken mochten niet ontbreken.
Ze had zo ook wel in een verhaaltje kunnen meespelen, denk ik...




Rokje:

patroon: eigen ontwerp
stof: linnen+voering van Modecoupon

T-shirt:

patroon: Stof Voor Durf Het Zelvers 3
stof: tricotpaneel Stenzo van Modecoupon

3 opmerkingen: