maandag 28 mei 2018

Keep Your Sunny Side Up

About Blue Fabrics en ik, we go a long way back...
Zelfs bijna zo lang als mijn blog bestaat.
En je moet het maar doen, denk ik dan.
Telkens weer met leuke stofjes op de markt komen.
Ook nu komt er weer een hele toffe collectie uit, BLOS 3.
Vrolijk, in verschillende kleuren en printjes, zodat iedereen wel iets naar eigen smaak kan vinden.

Wij houden van blauw, dus de keuze was snel gemaakt.
Spiegeleitjes op een mooie, blauwe achtergrond.
Sunny side up voor mijn zonnetje.


Voor het patroontje bladerde ik nog eens door mijn boekjes.
Ik wilde geen gewoon truitje, maar iets specialer.
In een oude Knippie vond ik een overslagshirtje.
Ik voegde nog ruffles toe aan de mouwen.
De boordstof die, als bij wonder, perfect past bij deze stof, is van See You at Six.


De kwaliteit van deze stof is zoals we van ABF gewend zijn,
French Terry, lekker zacht, mooi van kleur,
en het blijft goed in de wasmachine (op 30° en drogen aan het rek).


Natuurlijk heeft mijn dochter genoeg rokjes, shorts en broeken om dit truitje mee te combineren.
Maar ik wilde toch nog iets maken om erbij te dragen.
Onlangs kocht ik een rok bij JBC, een midi model.
Ik vond die toch zo leuk staan bij Suze, dat ik besloot om er zelf nog 1 te maken.
Moeilijk is dat niet, een rechte lap over de volledige stofbreedte, rimpelen en aan de elastiek naaien.
Beide zijn van een oudere See You At Six collectie.


We vonden dat nog wel geestig, die hanen gecombineerd met de eitjes.
Dat bracht ons trouwens tot de filosofische vraag:
"Wat was er het eerst? De kip of het ei?"
Elke paar dagen begint Suze er wel weer terug over.
"Hoe zit dat nu toch, mama, met die kip en dat ei?"


We trokken voor de gelegenheid naar Wijnegem Shopping Center om foto's te maken.
Suze shopt graag. Zeker als we naar 'winkels met prulletjes' gaan 
(Flying Tiger, Hema, geschenkwinkels...)
En wat tijd alleen met mama, alle aandacht voor zich, daar zegt ze geen nee tegen.








Truitje:

Patroon: overslagshirt uit een oude Knippie
Stof: Bloss eggs - About Blue Fabrics - te koop in uw favoriete winkel

Rok:

Patroon: rimpelrok op elastiek
Stof en elastiek: See You At Six

1 opmerking: