donderdag 26 juli 2018

Her favourite colour is rainbow (New Issie pattern release by Sew Pony)

Als je vraagt wat haar lievelingskleur is, zegt ze "alle kleuren van de regenboog, maar rood vind ik het allermooiste".
Sinds ze op school over de regenboog leerde, krijgt elke tekening wel ergens een regenboog... tot in de kleinste details, zoals eentje op het T-shirt van het meisje dat ze tekende bijvoorbeeld.
Toeval of niet, momenteel zijn die regenboogkleuren ook wel heel hip en alom aanwezig in de mode.
Ik kijk dus ook overal uit naar stofjes met zo'n look.

Zo vond ik een heel mooi breisel bij De Stoffenmadam
Het lag al een paar weken in de kast te wachten op het perfecte patroon.
En toen mocht ik mee testen met de nieuwe, uitgebreide versie van het Issie patroon van Sew Pony.



Het Issie patroon was al eerder gelanceerd,
maar Sew Pony stopte er een reeks extra opties bij.
Het geeft nu de mogelijkheid om 5 verschillende ruffles toe te voegen 
aan je sweater of jurk,
en ook 3 verschillende kragen.
Het is een patroon voor rekbare stoffen,
heerlijk om te dragen.
En omdat je 4 verschillende mouwopties hebt,
kan het zowel voor de zomer als de winter dienen. 



Ik naaide de sweater versie met lange mouwen en een ruffle van schouder tot schouder.



De Stoffenmadam herself hielp me om de perfecte kleur boordstof te vinden voor het breisel.
Die boordstof gebruikte ik ook voor de ruffle.
Ik experimenteerde al met eerdere naaisels,
en zo'n boordstof kan je gewoon onafgewerkt laten voor een ruffle.
Het rafelt niet in de was (op max 40° en drogen aan de wasdraad).



Vaak naai ik nog een extra stuk om een hele outfit compleet te maken,
maar deze keer skipte ik die stap.
Ik kocht nl. een 2de hands rokje van Alba Baby.
Ik ben echt grote fan van dat merk, 
maar ik geef nooit zoveel geld uit aan een kledingstuk voor een kind.
Call me stingy...


Alba Baby is zo goed van kwaliteit,
dat het zeker nog een rond of 2 (of 3) mee kan.
Dit denim rokje ziet er nog als nieuw uit!
De 15euro meer dan waard.
Gecombineerd met een paar kniekousen en nieuwe ballerina's 
(gekocht in de solden voor het begin van het nieuwe schooljaar),
lijkt mij dit een perfecte outfit om het eerste leerjaar mee te starten.




Sew Pony heeft een uitgebreide handleiding met duidelijke tekeningen en foto's.
Standaard kan je al haar patronen ook in het Nederlands krijgen.
Door deze uitbreiding kan je zoveel verschillende looks creëren,
dat je een hele garderobe kan vullen met hetzelfde patroon.
Als je het mij vraagt,
is die Issie dus een must-have voor in je stapel!

Met de code ISSIELOVE krijg je nu 10% korting op het patroon,
nog tot morgen.
Snel dus naar de shop!


 Sweater:

Patroon: new Issie Top - Sew Pony
Stof: breisel en boordstof van De Stoffenmadam

Rok: Alba Baby
Sokken: Ali Express
Schoenen: Torfs


5 opmerkingen:

  1. Wederom prachtig! Echt een plaatje! Ik heb het patroon intussen ook aangeschaft en mijn vingers kriebelen al om ermee aan de slag te gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met stijl het nieuwe schooljaar in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat het begin september ietsje minder warm is zodat ze haar mooie outfit aan kan dan (en anders zal dat wel snel het geval zijn). In ieder geval een echte grote meisjes outfit met de nodige klasse.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! De stof, de kleuren, de outfit, ze lijkt er wel voor gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen