vrijdag 5 oktober 2018

Check her out (Odeline blouse and dress pattern by Iris May Patterns)

Check!
Ja, het werden weer ruitjes...
En ruffles.

Ruffles zijn ook deze winter niet weg te denken uit het modebeeld.
Hoewel mijn meid meer het stoere type is, 
komt ze toch ook wel weg met wat extra ruffles hier en daar.

Een tijdje terug vroeg Iris me of ik haar nieuwe patroon wilde testen.
Daar kan ik dan geen 'nee' op zeggen.
Een patroon met hoog retro-gehalte voor een blouse of jurk.

Odeline heet het.



Er zijn meerdere opties voor de ruffles.
Je kan een horizontale ruffle kiezen, zoals hier.
Of een U-vormige die dan van de ene schouder naar de andere loopt.
En je kan ook een opstaande ruffle aan de hals naaien.

Er zijn meerdere mouwopties, verschillende lengtes...
Kortom, veel variatie voor de prijs van 1.


Ik maakte een testversie,
maar besloot om voor de blogtour toch nog een ander exemplaar te naaien.
Daarvoor gebruikte ik een restje stof waarmee ik al eerder een rok naaide.
Hele zachte double gauze.
Het was wat puzzelen, maar het lukte nog perfect.

De blouse sluit met 3 (druk)knoopjes achteraan.


Ik gebruikte de 3/4 mouw, met een elastiek aan de onderkant.
Die bleek wat te nauw voor haar arm, dus daar moet ik nog wat aan veranderen.
Voor de foto stropte we de mouwen dan maar even een beetje op.
"Even flink zijn voor de foto", zei ik haar.


De lengte van de blouse hier maakt dat wij het combineren met een legging.
Op een broek of rok zie ik het liever wat korter.
Natuurlijk kan je makkelijk zelf inkorten.
Maar onlangs zei Suze dat ze graag hemdjes met een legging draagt.
Zij vraagt, mama draait... of naait, in dit geval.


Toegeven, het ziet er een hele comfy outfit uit.
Eentje waarmee ze ook zonder problemen naar school kan.
Haar laarsjes erbij, 
eventueel een cardigan... en klaar!






Yep, we zijn fan van dit patroontje.
Het jurkje zullen we zeker ook nog eens proberen.
Misschien wel in tricot.

Wil je zelf een exemplaar naaien,
klik dan hier.


Blouse:

Patroon: Odeline by Iris May Patterns
Stof: double gauze uit de kast

2 opmerkingen:

  1. Wauw Marie-Paule, fan van deze !! Heel erg mooi, Dankjewel om mee te testen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi!! Ik ben fan van het stofje en het combineert geweldig met het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen