maandag 18 maart 2019

Keep Your Cool in Culottes (Clara Culottes Pattern Launch by WISJ)

In een nog niet zo heel ver verleden kon ik mijn dochter enkel bekoren
met skinny broeken.
Wijde pijpen, flodderbroeken, loszittende modellen...
Het kwam haar kast niet in.
Maar zoals met alles was dat gelukkig ook maar een fase.
Want ik vind haar zo mooi staan met een losser model broek.


Sofie kon mijn gedachten lezen, denk ik.
Ze stuurde me een berichtje dat ze een nieuw patroon aan het ontwikkelen was.
Een culotte, met 2 bandplooien en een riem.
Zo'n model zag ik in 1 van de vorige collecties van Zara,
en zat nog steeds in mijn hoofd als eentje wat ik wilde naaien voor Suze.
Ik stemde dan ook meteen in om te testen.
Uiteraard!


Ik testte en naaide deze versie op ons Sew Naaiz Naaiweekend afgelopen februari.
Het ideale moment om rustig een modelletje te testen,
ongestoord de handleiding doorlezen en zo.
Het hielp ook wel dat Sofie zelf 2 stoelen verder zat.
Direct feedback en antwoord op al je vragen.
Niet dat het zo'n moeilijk model is om te naaien,
verre van...



Voor deze eerste versie koos ik een soepelvallende denim.
Deze culotte valt mijns inziens het mooist in een vlotte stof.
Ik naaide alles erop en eraan,
zakjes in de zijnaad en striklinten.




Qua maat koos ik voor de 6j met lengte 7j.
Nu past Suze met haar heupomtrek nog in een 4 jaar,
en als ik helemaal correct de matentabel had moeten volgen,
was dat haar ideale maat geweest met de lengte 6j.
Maar voor mij mag zo'n culotte wel wat ruimer zitten,
en ik naaide sowieso met het oog op een komende groeispurt,
die in het voorjaar allicht nog zal doorzetten.


Ook op naaiweekend produceerde ik de bijhorende cardigan
in een SYAS french terry.
Iets zegt me dat deze outfit bij de favorieten gaat horen!





Ook genaaid, maar nog niet op foto: de short-versie.
En een exemplaar in french terry die later nog aan bod zal komen.
In verschillende stofjes krijg je weer een hele andere broek.
Zo'n allround patroontje als deze, 
daar heb je dus veel plezier van.
Jouw exemplaar kan je HIER kopen.


Broek:

Patroon: Clara Culottes by Wisj
Stof: soepele denim uit mijn kast (gekocht bij De Stoffenmadam)

Cardigan:

Patroon: Josephine cardigan by Iris May Patterns
Stof: Make Some Noise by See You At Six

Sneakers: Zara
Sokken: Bobo Choses Vichy (oude collectie)

2 opmerkingen:

  1. Mooi! En wat een geweldige titel! Ik kom bij jou voor inspiratie in het vervolg 😜

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mini-fashionista, dat is die Suze echt wel!

    BeantwoordenVerwijderen