maandag 10 juni 2019

La Vita è Bella

In mijn stoffenkast liggen nog een hoop dunne katoentjes,
met mooie prints vooral.
Maar die prinses van mij wordt al groter.
De lappen stof zijn dikwijls al niet meer voldoende voor jurkjes.
En de dochter is ook niet altijd meer te vinden voor katoenen jurkjes.
Dus mooie patronen van bloesjes komen als geroepen!
Alleen, hemdjes met kragen en knopen,
dat duurt me vaak wat te lang.
dus liefst de eenvoudige exemplaren...

Zo ook de Vita van Bel'Etoile en Kaatjenaaisels...
Een patroon voor een blouse en jurk voor meisjes,
met van die heerlijke ruime, fladderende mouwen,
en een prachtige afwerking voor de rug.
Snel genaaid,
maximaal resultaat!



Ik koos voor een dun katoentje van één van de vorige See You At Six collecties.
Instant zomergevoel met die roze stof met wafels.
Het brengt me terug naar onze vakanties aan zee toen ik kind was.
Een maand lang zaten we dan in een huisje in Wenduine of Oostduinkerke,
en wafels hoorden daar ook bij, net als ijsjes.

Die dunnere SYAS stofjes zijn dus ideaal voor dit patroon.




De rug werkte ik af met de V uitsnijding en lintjes.
Voor de foto hier heeft ze er een shirtje onder, 
want het is nog behoorlijk koud.
Maar in de zomer gaat dat lekker luchtig zijn,
als die hete temperaturen er tenminste gaan komen.


In de taille koos ik voor een elastiek en een striklintje.
Zo kan je de blouse mooi laten tailleren,
altijd leuk op een broek of rok.



Van dezelfde stof naaide ik ook een scrunchie,
zo heb je meteen een bijpassend haaraccessoire.
Ideaal om die kleine restjes nog te verwerken.


Ook de broek naaide ik zelf.
Dat ze een stoere meid is, dat wist je al wel.
Dat ze graag broeken draagt, dat ook.
Nu vind deze mama een broek met uitlopende pijpen veel leuker bij haar staan.
Een tijdje was dat een "no go".
Maar gelukkig denkt ze er nu weer anders over.
Ik haalde daarom het Jacob patroon weer vanonder het stof.


Deze broek naaide ik met french terry van See You At Six,
de caramel café vanuit de wintercollectie van 2018.
Man, man, wat ben ik jaloers op die broek!
Ze zit haar als gegoten,
en geweldig comfortabel.
Ideaal om te spelen in stijl.


Of om acrobatentoeren te doen.
Gelukkig kwam dat goed!



Ik beloofde haar een paar snoepjes als ze goed mee wilde werken voor de foto's.
Dus moet ik er toch nog een paar laten zien,
want ze neemt haar werk serieus.





Ik ga alleszins voor nog wat meer van deze bloesjes zorgen!
Al wil ik die midi-jurk toch zeker ook een kans geven.
De dochter krijg ik wel overtuigd.
Ik koop alvast een rolletje snoepjes, haha!

Wil je zelf ook de blouse of jurk naaien?
Koop dan je patroon HIER,
of in je favoriete naaiwinkel.
En tover die heerlijke, zomerse stofjes snel om tot een mooie Vita.


Blouse:

patroon: Vita by Bel'etoile&Kaatjenaaisels
stof: Wafels van See You At Six

Broek:

patroon: Jacob van Zonen09
stof: Caramel Café french terry van See You At Six

Scrunchie in katoen van SYAS zonder patroon

3 opmerkingen:

  1. Echt een keileuke outfit! Die broek <3 En goed om weten dat Vita ook in een French Terry kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn duidelijk fan van de zelfde film als je de titel van de blogpost bekijkt ;-). Ik ben alvast ook fan van deze outfit en van de vita in het algemeen. Dat zit zalig zo'n blousje, ik hoop inderdaad dat we toch nog wat tropische temperaturen krijgen om te checken of die dan ook nog zo tof is ;-).

    BeantwoordenVerwijderen