donderdag 9 april 2015

Amor A Primera Vista (+ give-away)

Liefde op het eerste gezicht!
Dat had ik met dit stofje, toen ik het toevallig op Facebook zag passeren.


Love at first sights! That's the least I can say about this fabric.
I love the print, the details...

De print, de details...


Ik klikte meteen door naar de website.

Inkalily Fabrics - Ik kende ze niet. Zo'n parels van stofjes uit het zonnige España.
Ik trok mijn stoute schoenen aan en mailde ze met de vraag of ze me een stofje wilden opsturen.

Beautiful fabric from beautiful Spain. No wonder!

Eens aangekomen met de post, bleek het niet alleen geweldig mooi te zijn, maar ook aangenaam zacht.
I wish you could touch the fabric. Not only are the colors amazing, it also feels super soft and so easy to iron.

En toen klopte de puzzel ineens. 
Ik was al een tijdje op zoek naar een mooi stofje om de Lucy jurk uit de feesteditie van 2014 van La Maison Victor te maken.
Ik wilde niet dat het een volledige print zou worden omdat het mijns inziens het patroon niet tot z'n recht laat komen. En een effen stof vind ik dan weer een beetje te eenvoudig. Het moest dus een paneel-achtige stof worden. 
En die vond ik dus!

La Maison Victor is a Belgian crafts magazine, first issued at the end of 2013, featuring sewing patterns for women, men and kids, as well as projects for knitting and crochet.
The Lucy Dress is one of the beautiful dresses created for the Holiday Season at the end of 2014.
To me, this fabric was the perfect fit for this dress, that I thought would look amazing on my little girl.


Kijk!




It's a fit, I would say!




Ik poogde weer een doorlopende print op de rug - die gelukkig niet ter hoogte van de rits was, maar gewoon de naad op het achterpand.



I tried to match the print in the back panel.


Laat de zon maar komen!
She will spend her summer in style!


Patroon: Lucy van La Maison Victor

Maar er is meer!

Inkalily stuurde me een extra meter van het stofje "By the Sea".

En dat mag ik aan iemand van u weggeven.

 

This gorgeous fabric can be yours!


Wat moet u doen:

- U volgt mij via Bloglovin, via "deelnemen aan deze site" of via e-mail
- U bevestigt bovenstaande in een berichtje hieronder en laat ook even weten wat u met deze stof zou doen

How you can win?

- Follow my blog through Bloglovin, by clicking "neem deel aan deze site" or via e-mail
- Leave a comment, confirming the above and let me know what you would like to do with this fabric

I'll pick a random winner on Saturday 18th of April (my husband's birthday).
Zaterdag 18 April weet u of u gewonnen hebt.
Fingers crossed!

34 opmerkingen:

  1. Wat een mooie jurk in een prachtig stofje!
    Een stof dat 'By the sea' heet, vraagt toch om een strandtas te worden, niet? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een prachtjurkje! Ik had nog nooit gehoord van 'Inkalily' maar ik ga ze nu wel wat meer in het oog houden! Ik zou iets maken voor mijn petekindje, om deze zomer aan te doen wanneer ze op reis gaat. Een zak om haar speelgoed mee te nemen of zo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een nieuwe volger bij. Ideetjes en kandidaten genoeg om iets te maken met het stofje. Ik gok op een bloesje voor de jongste dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik volg en doe mee! Ben slechts een beginner en mijn budget is niet toereikend voor zulke geweldige stofjes momenteel, zou er een heel mooi strandjurkje van maken (of wellicht 2) voor mn meisjes, patroon en alles is er alleen nu nog zo'n super stofje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze prachtige stofjes kende ik nog niet. En zo'n mooi kleedje! Ik zou voor mijn dochtertje een luchtig zomerkleedje maken :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een volger erbij.
    Kleedje of een schattig rokje voor mijn klein poppemieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oooooohhhhhhh!!!!!!!!! Zo'n prachtig merkje! Ik begrijp je liefde op het 1ste zicht compleet ;) "by the sea" zou hier omgevormd worden tot een zwierig zomerkleedje voor mijn prinses die graag haar kleedjes "leest"!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb geen Facebook meer, maar zocht hen net op op internet! Wat een prachtige stoffen! De Lucyjurk was je stofje idd op t lijf geschreven. Ik volg je al een tijdje op Bloglovin, ik neem graag deel om dit mooie stofje te winnen en er (met de bekende knipvrees) mijn schaar in te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n mooie stofjes !
    Je dochtertje straalt in het prachtige jurkje ! Ik denk dat ik ook jurkje zou maken met het te winnen stofje, zodat ook mijn dochtertje kan stralen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik volg je nu ook en doe graag mee om dit mooie stofje te winnen. Hoewel pas een beginner in het wondere naaiwereldje heb ik toch al grote ambities voor het verwerken van zo'n mooi stofje. Een van mijn dochtertjes wordt binnenkort 6 en heeft nog geen verjaardagsjurk!... Ze is halfgrieks en haar naam luidt Thalássi, wat "zee" betekent. Dit prachtige stofje lijkt wel letterlijk op het lijf geschreven voor mijn kindje van de zee. ;) Groetjes! mooncatnr1

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik volg al een poosje! Ik zie in dit mooie stofje al een strandtasje of een zwierig zomerjurkje voor mijn dochtertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooooh wauw! Leuke vondst! Echt mooie stofjes en je hebt er een heel mooi jurkje uit getoverd voor je schattige dochter :o) Het staat haar echt! Ik heb geliked, ik volg en er ontstaat in mijn gedachten al een zwierig klokrokje met bijhorend sjaaltje voor mijn little me ;o) Een rasechte zeemeis :o) Groetjes, Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig stofje! Mijn kleine prinses is gek van de zee en het strand. Ik heb voor haar een prachtige salopet in mijn hoofd (eentje met korte broekspijpen en veel ruches). Dit stofje zou er perfect bij passen!

    Dankjewel voor de stofjes-tip trouwens. Leuke motiefjes en net iets anders dan wat je in de Belgische winkels tegenkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk jurkje voor je dochter! Mijn oudste zag haar op de foto en wilde ook spontaan een jurk met een strik. Ik heb het patroontje ook dus ik denk daf ik er ook aan ga beginnen. Gaaf dat je gewoon de stoute schoenen aan trok en daadwerkelijk de stof kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo leuk zeg.
    Ik was de stofjes ook al eens online tegengekomen.
    Maar nu het in een kleedje verwerkt is, oogt het nog mooier.
    Ik zou een strandtastje maken voor mijn jongste poppemieke, met een kleedje in een effen kleurtje waar ik dan een deeltje van de stof als applicatie in kan verwerken.
    Of zoiets.
    In ieder geval iets zomers.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super mooi jurkje, ik was ook direct weg van dit stofje! Heb het nog niet besteld... Hoelang is de levertermijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel schattig jurkje! ik zou dat zeestofje tot een rokje maken, met een bijpassend zakje ofzo - overal waar mijn kleine meid naartoe gaat, moet een resem zakjes mee met allerhande spulletjes in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo tof! Ik zat onlangs al eens te snuisteren op de site, had ze ook op FB zien passeren. Ik bestelde niets omdat ik geen nieuwe stofjes mag kopen, maar winnen, dat mag uiteraard wel :-) Ik zou er een speels en vrolijk jurkje van maken voor mijn jongste dochter, met een cirkelrok. Voor de jongste, zodat die ook eens iets nieuws krijgt, en dat wij, elke keer we naar haar kijken, ons op vakantie voelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel leuk stofje. Zou er ook meteen voor gevallen zijn. En super dat de shop in Spanje is, dan heb je dat gedoe met douanekosten alvast niet :-) Met het stofje zou ik een jurkje maken voor mijn kleine meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb inkalily met veel plezier geliked op Facebook; prachtig stofje!
    Heel mooi geworden; een echt zomers feestkleedje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh! Dit is exact wat ik zocht voor de Lucy! Het is een mooi patroon en had het direct uitgetend maar ik zag geen van mijn stofjes erin. Dit is HET gewoon. Dat stofje By The Sea vind ik zelfs nog wat mooier. Dankjewel om dit te laten zien! Graag maak ik ook een kansje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik volg je al een tijdje en werk nu ook fan van de facebookpagina van die stoffenwinkel. Leuk stofje, ik zou er een strandtas van maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik volg via bloglovin ..ik zou een snoezig baby dekentje maken

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het mooie stofje en de Lucy dress zijn idd een ideale match! Leuk met de oranje kousjes! Ik wil graag het stofje winnen om er een strandtas mee te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. mohow, zo sjiek!!!
    Dat jij dit pareltje weggeeft vind ik fantastisch.
    Wat ik er mee zou maken... de pauwenrok van LMV! Zonder twijfel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Opdracht volbracht! Volgen deed ik je al langer ;)
    Een jurkje maken voor Louise voor onze vierdaagse aan zee komende zomer:)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wow, prachtig jurkje! En wat een mooie stofjes! Ik waag ook graag mijn kans, zou er een rokje voor mijn prinsesje mee maken, samen met een bijpassende haarband en klein tasje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige stofjes en een super jurkje. Ik volg je al een tijdje via Bloglovin' en nu waag ik graag mijn kans. Het stofje zal zeker een jurkje worden, een simpel model zodat de print mooi uitkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ik doe heel graag mee en maak er een simpel rokje van zodat ik niet te veel verlies van deze mooie print!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  30. amai hoe schoon !!! Ik denk aan een tuniek met kapmouwtjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat een mooi stofje!!! Ik volgde je al, maar volg je volgens mij per ongeluk nu 2 keer :) Ook facebook werkt niet zo mee, maar volgens mij is ook dat gelukt... Een zomerjurkje voor mijn meisjes, met dit mooie weer krijg ik er zin in!!

    BeantwoordenVerwijderen