maandag 4 april 2016

Happy Birthday, Suze!

Eerder kondigde ik het al aan, toen ik voor onze prinses een verjaardagsjurkje maakte, dat ze 3 ging worden.
Vandaag was ze dan eindelijk jarig.
Zo lang had ze er al naar uitgekeken. Ze was er écht mee bezig. 3 jaar worden is een grote mijlpaal.
Ze had haar dag dan ook helemaal gepland.

De eerste wens was een Frozen verjaardagstaart.
In een vorig leven deed ik aan taartendecoratie. Met een taart was ik gemiddeld 7 uur bezig, van bakken tot de laatste decoratie.
Zoveel tijd had ik niet voor deze. De afwerking is dan ook absoluut niet hoe ik het vroeger zou gedaan hebben. Maar ze was tevreden. Ze heeft zelfs van de taart geproefd (en geloof me, dat is haar eerste keer dat ze taart wil eten!).



De print komt van Taart & Deco. Besteld en de volgende dag geleverd. Wat een service!

Kaarsjes blazen deed ze met opperste concentratie!


Wens nummer 2...
Ik teken voor de jarige steeds iets op onze keukendeur/krijtbord.
Ze wilde graag een klein hondje.
Lang leve de Youtube filmpjes "how to draw a puppy"...


En dan haar cadeautje.
Enkele weken geleden waren we naar de speelgoedwinkel geweest voor een rondje "dit wil Suze hebben voor haar verjaardag".
Babypop Annabell stond bovenaan de lijst.
Dus die werd het ook. 
En deze pop is een speciale. Eentje die op haar tutje zuigt met geluid. Eentje die écht water drinkt en bijgevolg ook weent met echte tranen. En dat geween lijkt precies een echte baby.
De dochter kreeg er zowaar al een beetje nieuwe-mama stress van!


Mijn voornemen was om de pop te voorzien van een nieuwe garderobe.
Want alles aan Annabell is roze. Van dat lelijke roze. Van dat roze waarvan je denkt "hoe komen ze aan die kleur?". 


Dus kreeg ze nieuwe kleertjes.
Een mutsje (gratis patroon van Ottobre) in leuk retro tricot.


De Lua slaapzak voor poppen van Straight Grain.
Dat retro-streepjes katoen combineerde ik met rood met witte bolletjes voor extra vrolijkheid.


Om buiten te komen, moeten poppen het ook warm hebben. Dus naaide ik een jasje dat volledig omkeerbaar is, want de drukke print zal niet altijd combineren met andere kleren.
Het patroon vindt u hier.


Ik naaide ook een T-shirtje en een broekje.


En een kruippakje. Zo eentje met drukknopen tussen de benen om haar makkelijk te verschonen.


Want ook poppen hebben pampers nodig. Die naaide ik van vilt.
En uiteraard zijn er verzorgingsdoekjes nodig om de billetjes schoon te vegen.


Last but not least, de pop heeft wel een slaapplaats nodig.
En wat is nu leuker dan een mooie draagmand te hebben voor je pop.
De laatste B-Inspired kocht ik speciaal voor het patroon van de draagmand.
Deze naaide ik op ons naaiweekend.
En ook daar heb ik gevloekt op de decovil light. Ik werk daar écht niet graag mee.
Het is dan ook geen volledig foutloos parcours geweest. 
En ik stak uiteindelijk nog karton tussen de stoflagen om de mand mooi rechtop te laten staan.
Maar om te spelen is dit goed genoeg, toch?


De stof is eentje dat ik vond in de Pop-Up Stofjes verkoop op Facebook.
Een retro-gordijntje van De Fabeltjeskrant.
Nostalgie!
En perfect voor een project zoals het deze.
Geen spatje roze te bekennen hier!




29 opmerkingen:

  1. Supermooi allemaal ! Toch veel leuker dan dat lelijk-roze ;). Nog een hele fijne verjaardag voor kleine poppemie Suze ! Dit was vast echt Haar dagje !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een topdag voor Suze, zo'n mooi verjaardagscadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed genoeg zegt ze... Super ja! Uw gezwoeg is niet voor niks geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo mooi allemaal seg, ik zou er plotsklaps weer eventjes 3 jaar voor willen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai wat een mooi poppengarderobe naaide je bij mekaar. Die mand is ook prachig ! Goed gedaan, mama, een verjaardag om nooit te vergeten. De Frozentaart, een must have voor zo een klein jarig meisje. Ik versier af en toe ook taarten maar voor mijn eigen kinderen is daar ook nooit tijd voor omdat je op zo een verjaardagsdag nog vele andere dingen te doen hebt en het is nogal tijdsrovend, inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. happy birthday Suze! Tja die frozen gekte blijft maar duren he... Zalig pakketje naaide je bij elkaar en ik zeg het nog eens: verliefd op dat fabeltjeskrant stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow wat een geweldige poppenuitzet, eentje om jaloers op te worden. Ik hoop dat ook eens te gaan doen. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh je dochter is op een haar na even oud als onze Pepijn. Die wordt 3 de 21ste! Gelukkige heeft die nog zo geen wensen.... Ik flockte al een t-shirt voor hem en zou nu nog wel een hemdje willen naaien. Die Fabeltjeskrant-stof is keileuk! Dat kennen onze kids niet meer he!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een teken van mama liefde! Zo een hele uitset én mand bijeen naaien, chapeau! Want dat is toch niet evident zo kleine kleertjes naaien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daar ben ik dus jaloers op! Op jou moed om dit bij elkaar te naaien en op het resultaat! Hoera voor Suze en hoera voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoera ::) en respect voor het maken van die cadeautjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijne verjaardag, Suze! Een grote wauw voor die hele baby garderobe. En wat een prachtig Fabelkrant-stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waaauuuuw zeg, echt prachtig allemaal!! En zalige stofjes!! Dat stofje zag ik bij noortjeprullemie en ik meen me te herinneren dan ze het van jou kreeg, niet? Echt keikeischoon allemaal, wat heeft jouw kleine Suze geluk zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee om een rondje te doen in de speelgoedwinkel! Ga ik ook doen voor onze bijna-jarige... Leuke dingen allemaal en ja ik haat decovil ook! Je meisje haar oogjes zullen nogal blinken met al dat moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoera voor Suze!!! Wat ongelooflijk mooi gemaakt Marie-Paule! Ik kan mij voorstellen dat Suze méér dan content was met dit alles! Bij jullie iedereen very stylish, zelfs tot baby Anabelle toe :-) Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Daar gaat Suze nog heel veel plezier aan beleven! Baby Annabelle is hier ook jaren een topper geweest en haar outfit is er eentje om U tegen te zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zou ook wel graag terug 3 zijn als ik dit hier allemaal zie ;-) Prachtig gedaan !!! Enne ... hiep hiep hoera voor Suze !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zo'n ontzettend gaaf cadeau, die van mij wordt in de zomer drie en we hebben eigenlijk alles al aan speelgoed etc, maar een nieuwe kledingset voor de pop zou het wel goed doen denk ik vooral met die billendoekjes erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige naaisels en prachtige Suze ;) Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik denk niet dat ik zo'n mooie pup zou kunnen tekenen, met of zonder hulp :D Gelukkig loopt hier een papa met tekentalent!

    Amai, 7u voor een taart! Dat moeten geweldige taarten zijn geweest, en met jouw perfectionistische kantje... deze is ook mooi hoor :D

    Heel knap gedaan, die kleertjes en spulletjes!! Die draagmand is fantastisch met dat fabeltjeskrantstofje! Ik stond afgelopen eindejaar naar de poppenkleertjes in de winkel te kijken, maar die zien er zo triestig uit... fletse kleurtjes, slechte afwerking, en veel te duur... dus ik maakte er ook zelf, voor mijn metekindje... jammer genoeg vindt haar mama zelfgemaakt blijkbaar niet zo leuk... en zal ik dus voor die kleine meid en haar popjes geen kleertjes meer maken.. ik weet zelfs niet of de kleertjes passen...

    http://lunatiek.blogspot.be/2015/12/poppenkleertjes-in-vrolijke-kleurtjes.html

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En nog een gelukkige verjaardag voor Suze natuurlijk, 3 jaar is een topleeftijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een top kado mooi en inderdaad al dat lelijke roos is trouwens volgens mij nog steeds dat zelfde van toen wij klein waren ! Een gat in de markt ! echt en de taart mag echt wel gezien worden en natuurlijk heeft ze er van geproefd wij hebben dat vorig leven als taartenfee nog mogen meemaken en vooral eten soms vond ik het zonde om er in te snijden al dat mooi werk elk jaar opnieuw xx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ow, zeg, het moois blijft maar komen! De kleertjes voor de pop waren al een leuke extra, dan nog een kruippakje met drukknopen en een draagmand (in een geweldig stofje!). Wauwie, die meid van jou werd nogal verwend! Gelukkige verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja amai, wat een waslijst aan mooie naaisels! Ik ben trouwens ook geen fan van decovil ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dikke proficiat voor je kleine deugniet! Wat een fantastische cadeaus! Zalig dat je ingaat tegen het typische poppen roze! Dit is 1000keer mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooooi stofje !!! Ik heb ook het patroon aangekocht voor mijn driejarige dochter maar ik begrijp niet goed wat a1 en b1 is in de handleiding ? Wordt de bodem (2 uit de patronen) dan gebruikt om de 2 zijkanten te verbinden ?

    BeantwoordenVerwijderen