zondag 21 augustus 2016

Indian Summer

Het weer mag van ons gerust nog wat langer mooi blijven.
Geen hete toestanden, daar zijn we hier geen grote fan van.
Maar zo'n lekkere 25°C, een mooi zonnetje en blauwe lucht, dat kunnen we wel smaken.
Niettegenstaande ben ik al enkele weken bezig met de herfstgarderobe van de dochter.
Vanaf september vind ik het tijd voor outfits die de wat koudere ochtenden kunnen doorstaan, met een vestje dat uit kan wanneer de zon op haar hoogste punt staat. 
En als het écht kouder wordt, gaat er nog een longsleeve onder, en een kousenbroek.

Zo zag ik in het laatste Poppy magazine een geschikt jurkje dat alle eer aandoet van een 'indian summer' maar ook 's winters nog kan verder gedragen worden.
Ik nam die "indian" deze keer wat letterlijk. De ethnische stijl keert ook elke paar jaar weer terug.



Tijdens onze vakantie in Nederland vond ik bij Jan Sikkens in Assen een coupon mooie ruitjesstof.
Ruitjes, ik ben daar nog altijd fan van. Dat valt bij mij in de categorie van streepjes en bolletjes. Tijdloos!


Dit model is een A-lijn jurkje dat vooraan sluit met een koordje.
Er is een rimpelstukje aan het voorpand voor extra draagcomfort en volume.



Het achterpand bestaat uit 1 stuk.
De mouwen lopen een beetje uit naar onder toe.



Het koordje voor de sluiting kocht ik bij Veritas.
Ik maakte kleine knoopsgaten om het touwtje door te rijgen.


De franjes aan de mouwen vond ik ook bij Jan Sikkens.
Het geeft zo wat extra zwier aan de jurk.


De kousen, die kocht ik bij Ali Express.
Ze werden niet gekocht met dit jurkje in het achterhoofd, 
maar ik vind ze wel mooi in de stijl passen.
En de laarzen zijn hier helemaal op hun plaats.



Mijn Suze begon spontaan aan een indianendans!





Een indiase krijgersdans, denk ik...


Bent u ook al klaar voor de Indian Summer?


Jurk:
patroon: Poppy Magazine editie 7 2016
stof+franjes: Jan Sikkens Assen
Koordje: Veritas
Kousen: Ali Express
Laarzen: Hip

7 opmerkingen:

  1. das süße KLEID steht der KLEINEN MAUS sehr gut,,,,

    wünsche noch einen schönen ABEND
    BIS bald die BIRGIT aus TIROL

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk jurkje Marie-Paule. Ik maakte uit de vorige editie van B*inspired by poppy een maxidress voor mijn tienerdochter. Leuk magazine en gelukkig ook nog voor tieners.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij komt altijd verrassend uit de hoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo stoer als ze er vorige week uitzag, zo schattig is ze in haar indianenjurkje ! Leuk modelletje !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie jurk. Hier ben ik echt fan van! Meer nog, die froezels heb ik hier al liggen en het geschikte ruitje ben ik al een tijdje naar op zoek. Maar je was mij voor dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Ik ben fan van de franjes en ook van de leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen