donderdag 11 augustus 2016

The Tulip dress by Kaatjenaaisels and With Love By Eva

Twee topdames die besluiten om samen te werken. Echt talent van Belgische bodem. 
Dat kan alleen maar knallen!
U zag het zeker al op de sites van Kaatjenaaisels en With Love by Eva.
Ze staken de koppen samen en kwamen met een erg leuk patroontje naar buiten.
De Tulip Dress.

Jeuj! Wij mochten testen. 
Nu ja, mama mocht naaien en dochterlief mocht passen en voor fotomodel spelen.

U merkte al eerder dat ik begonnen ben met de herfstcollectie.
Dus ook voor deze koos ik najaarsstoffen en een bijpassende vest.
De stof met vogeltjes kocht ik van Esther van Van Jansen.
De groene stof heeft een klein ruitje en is een echte retro, die heel mooi matcht met de vogeltjesstof.


Wat kan ik u vertellen over de Tulip dress.
Het kreeg haar naam door de 2 panden van het bovenstuk, die net tulpenblaadjes zijn.
Tijdens het naaien zat ik dan ook maar steeds in mijn hoofd met dat liedje, u weet wel...

Als de lente komt dan stuur ik jou 
Tulpen uit Amsterdam
Als de lente komt pluk ik voor jou 
Tulpen uit Amsterdam
Als ik wederkom dan breng ik jou 
Tulpen uit Amsterdam
Duizend gele, duizend rooie, 
Wensen jou het allermooiste
Wat m'n mond niet zeggen kan 
Zeggen tulpen uit Amsterdam



Daarom dat we voor deze shoot ook maar naar Nederland trokken (dat we er eigenlijk moesten zijn, is gewoon mooi meegenomen). We maakten foto's op het strand van Scheveningen (en daar kan je nog een heel ander liedje aan vast hangen!).


Ik naaide witte paspel aan de tulpdelen voor een fris accent.
En de 3 kamsnaps bovenaan, ik weet niet, het leek me nét dat ietsje meer te geven.

Wat me meteen opviel tijdens het naaien, en niet enkel door de hele goeie en uitgebreide instructies, is hoe ingenieus het patroon in elkaar zit.
Zo tof dat het bovenstukje los over de rok valt.

Verder was de maat ook weer perfect!
De jurk valt aan de korte kant. Ik zie dat graag. En voor het najaar komt er sowieso een kousenbroek onder. Maar er is natuurlijk altijd de optie om te verlengen.

Op de rug sluit de jurk met knopen of een blinde rits. 
Ik koos voor kamsnaps (vergeet dan vooral niet te verstevigen).
Zo'n knopenrij heeft ook weer iets lekker retro. En voor mij de makkelijkere manier om de print van de stof te laten doorlopen.

Mijn modelletje werkte keurig mee voor de foto's, 
want ik beloofde haar daarna een ritje op de brommer. 
Of hoe een lieflijk, klein meisje in een mooie jurk ook gewoon lekker stoer is!


Nog een paar sfeerbeelden!








Wil u zelf zo een mooie Tulip dress naaien?

Klik dan snel door naar de shop van Kaatjenaaisels.
Tot en met 14 augustus kan je met de code HAPPYTULIP
het patroon aankopen met een korting van 10%

Om te zien wat anderen met dit patroontje deden, kan je naar onderstaande blogs gaan zien.
Stuk voor stuk pareltjes!

10/8⎮ Lily&Woody ▲ Woohoo by Davina ▲ Bambiblauw


Patroon: Tulip Dress by Kaatjenaaisels en With Love By Eva
Stof: uit de zolderkast



10 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke kleurencombi, zo is het vooruitzicht van de herfst een stuk minder deprimerend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke kleurencombi, zo is het vooruitzicht van de herfst een stuk minder deprimerend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai, ik word omvergeblazen. Mooie versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, zo mooi! Die drie knoopjes zijn inderdaad een toffe toevoeging. En die kleur groen vind ik de max! Enne Scheveningen, dan ben je bij me in de buurt geweest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een perfect plaatje. Nu ga ik wel met dat liedje in mijn hoofd blijven zitten denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een héél mooike, zowel weer qua accenten als stofcombinaties,
    netjes getest en dochterlief heeft dat netjes laten vastleggen :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen