zondag 18 juni 2017

Be sure to wear flowers in your hair...

Vroeger was ik een écht stadsmeisje.
Shoppen, terrasjes doen, danscafeetjes tot in de late uren...
Ik kon me hoegenaamd niet voorstellen waarom eens mens in de stilte zou willen wonen.
Maar naarmate ik mezelf leerde kennen, besefte ik dat een stad me juist veel te veel prikkels geeft.
Dat ik er helemaal niet mijn batterijen kan opladen.
En met de jaren ben ik meer van de natuur gaan houden.
Die liefde wil ik nu ook doorgeven aan mijn dochter.

Zo ben ik gek van veldbloemen.
Een zelfgeplukt boeketje is mij veel meer waard dan een dure bos uit de winkel.
Ik droomde ook al een hele tijd van een fotoshoot met Suze in een bloemenveld.
Na wat googlen kwam ik op de Bloemenplukweide in Aartselaar.
Daar reden we deze ochtend heen.
Straalblauwe hemel, zalige zon!
De bijtjes waren hard aan het werk (zoek de bij!).



Voor de gelegenheid had ik een setje genaaid voor Suze.


Ik haalde het Pippa patroontje van de blog van Griet.
Schandalig dat ik er niet eerder mee genaaid had. 
Vorig jaar was een eerste poging flagrant mislukt (de print op z'n kop).
Maar deze keer had ik een leuk idee.
Ik wilde er een romantische versie in katoen van maken.


Ik kocht een heerlijk retro-stofje bij Den Depot.
De enige aanpassing die ik deed, was een valse gulp toevoegen.
Dat staat zo wat meer als een echte short, en dan kan ik knoopjes naaien.
En knoopjes naaien is toevallig één van mijn specialiteiten - wink wink.


Voor extra romantiek naaide ik 2 hartvormige knoopjes en een kanten strikje aan de broek.
Verder naaide ik een gewone zoom in de pijpen en reeg er een elastiek door.
Bloomer shorts dus!


Bij Les Lisettes scoorde ik een fijn breisel.
Daarmee naaide ik een Julia sweater (Compagnie M) met korte mouwen,
en een bling-bling paillettenlint op de mouw om de dochter te pleasen.
Die plakte ik deze keer met textiellijm op de mouw.
Benieuwd of het gaat houden in de was?!?






We kwamen niet alleen met foto's thuis na een ochtend op de bloemenweide.
Voor 9euro mag je daar een heel boeket plukken.
Ik ging deze keer voor een bont bosje fleurigheid,
wat nu heerlijk staat te geuren in de living.


Het plan is om er vaker heen te gaan,
al was Suze niet zo'n fan van de bijen.
Maar wel van de schapen en lammetjes die in de weide ernaast stonden.




Het spijt me dat ik weer een hele resem foto's laat passeren.
Of misschien niet...
Het decor leende zich er perfect toe.
Ik begin die fotografie leuker en leuker te vinden!

















En dan sluit ik graag af met een foto waar de dochter met 1 blik haar hele karaktertje vrijgeeft.
Zo'n blik van "mij zal je niet zo snel liggen hebben!"


Top:

patroon: Julia met korte mouwen
stof: breisel van Les Lisettes

Short:

patroon: Pippa Pants van Emma&Mona
stof: katoen van Den Depot

Sandaaltjes: Next

10 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's zo tussen de bloemetjes. De trui vind ik super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige foto's! Ik haat knopen aannaaien ;-) maar het geeft idd wel een mooi resultaat met die valse gulp

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die laatste foto ... eentje om in het groot af te printen. Ik herken mezelf helemaal in je inleiding .... het was alsof ik mijn eigen woorden aan het lezen was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's, helemaal jou met de retro nabewerking. Leuke locatie ook, ik ging er met Lila ook al eens bloemen plukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige outfit, maar fantastische foto's! Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo knap! Ik wist ook niet dat er echt bloemenplukweides zijn. Er gaat niks over een mooi bosje bloemen. Prachtig x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ongelofelijk mooie foto's! En Suze staat alweer top met haar nieuwe outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schattig. en als ik je gerust kan stellen, ik deed dat plakken met textiellijm al een hele tijd geleden en alles hangt er nog steeds netjes op hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n bloemenweide zorgt alvast voor prachtige kleurtjes. Knap

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooh, <3 voor dat superschattige shortje! Leuke fotoshoot ook!

    BeantwoordenVerwijderen