maandag 26 juni 2017

Be a Unicorn in a Field of Horses (Atelier in 't Leerke give-away)

Ons Vlaamse landgedeelte kent heel veel mooie stoffenwinkels.                  
En ik moest toch altijd al wel een stukje rijden om er te geraken. 
Al valt daar over te twisten of dat niet beter is. 
Zoiets van de kat en de melk, hoe verder de melk, hoe minder verleiding enzo...
Nu kwam daar recent verandering in. 
Atelier in 't Leerke verhuisde van Lier naar Edegem, 
en dat is toevallig onze buurtgemeente, zo'n 5 minuutjes van hier.
Het kon ook niet anders dan dat ik met de opening al eens nieuwsgierig ging kijken om de dames succes te wensen.
Wat een mooie winkel! 
Licht en open, met een leuke hoek voor workshops/naaiatelier en veel mooie stofjes.
Suze was mee. 
En ze mocht van de dames een stofje kiezen. 

Ze ging resoluut voor de eenhoorns in zwart-wit en besloot dat mama een T-shirt moest maken.
Verder had ze geen eisen, dus ik kon er gelukkig nog een creatieve kant mee op.




Bij T-shirts denk ik altijd spontaan aan het Billie patroon van Zonen 09.
Nu staan er in elk tijdschrift dat ik bezit wel minstens een 3tal patronen voor T-shirts,
maar ik grijp toch weer terug naar de Billie.
Misschien omdat die qua pasvorm zo mooi zit bij Suze?!


Maar ik wilde niet het zoveelste "gewone" T-shirt.
Ik wilde aanvankelijk voor ruffels gaan,
maar besloot dat de stof misschien nét wat te stoer was daarvoor.
Dus tekende ik een extra strook stof, even lang als het shirt,
en stikte dat aan voor- en achterpand over de schouder.
Dat strookje stof is dan ook meteen de mouw.
Om geen extra naad aan de zijkant te hebben, 
plakte ik het overgebleven patroondeel van voor- en achterpand tegen elkaar tot 1 geheel.
Ik naaide daar links en rechts een kleine zwart strikje onderaan de zoom.



De zomen werden afgewerkt met een dubbel stiksel in contrasterend garen.
De armsgaten werkte ik af met boordstof.
En wel een bijzondere soort.


Die bling is moeilijk op foto te krijgen.


Ik koos ook voor de V-hals, beetje meer girly
Deze werkte ik af met dezelfde boordstof.
En nog een leuk zwart-wit strikje eronder.
Gewoon omdat het kan...


T-shirts en shortjes zijn met het zomerse weer van de voorbije dagen,
de favoriete speeloutfit van mijn meid.
Ik naaide onlangs nog een ander Zonen09 patroon, de Jacob, maar dan in short-versie.
Niet dat het een optie is in het patroon, maar gewoon heel makkelijk zelf te doen.
Men neme een short met de gepaste lengte en legt die op het patroon.
Afmeten tot waar de zoom moet komen, zoomwaarde erbij en naaien maar.


Ik gebruikte een hele toffe denim die ik al even in mijn kast had liggen.
Naaide de vouw in voor- en achterpanden, de valse gulp met overslag tailleband,
en een leuke knoop als versiering.
Wanneer ik met denim naai, gebruik ik altijd een contrasterend garen voor de zoom,
dan lijkt het meer op een gekocht exemplaar.


Bon, voilà, madame in haar nopjes!
Ze wilde voor deze fotoshoot weer eens bellen blazen.
Ik kocht onlangs een bellenblaaspistool, dat zijn ineens heel veel bellen tegelijk.
Een stel vriendelijke voorbijgangers zag me sukkelen met de camera en dat bellenblaasding,
en boden hun hulp aan.
Zij bliezen de bellen, mijn dochter mocht er achteraan hollen.
En ik maar fotograferen.
Pret voor 10!











Dat het lieve dames zijn daar bij Atelier in 't Leerke,
dat blijkt nog maar eens!
Want ik mag ook nog een cadeaubon van 25euro geven aan 1 van mijn lezers.
En niet alleen ik.
De komende weken zullen een paar van mijn blogvriendinnetjes ook iets naaien en bloggen met stof van Atelier in 't Leerke. 
Ook zij geven een bon van 25euro weg.
Kijk dus zeker en vast bij hen voor een extra kans op de prijs!

⤖ 26 juni: So Popo Sew 
 3 juli: Bellevi Handmade 
 10 juli: Kaatjenaaisels 
 17 juli: Bel'Etoile 

Klik op onderstaande rafflecopter, 
en volg de verschillende stappen om je deelname te bevestigen.


Op 23 juli worden de winnaars bekend gemaakt.
Succes!


T-shirt:

patroon: aangepaste Billie van Zonen 09
stof en boorstof: Little Pony bij Atelier in 't Leerke
strikjes: Action

Short:

patroon: short van Jacob bij Zonen 09
stof: jeans van La Maison Victor

Kousen: Aliexpress
Sneakers: Torfs

54 opmerkingen:

  1. Die foto's zijn echt leuk. Het oprechte plezier spat eraf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vrolijk meisje, en atelier't Leerke ken ik van Lier, maar ben zelf van Edegem dus daar ga ik zeker eens langs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. supertoffe outfit! En hoe lief van de voorbijgangers om je te helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel geslaagd!
    Ik doe graag mee met de give-away.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Speelproof outfit, dat kunnen wij hier ook wel gebruiken! ❣️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk ravotten op een zomerse dag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zwart wit is altijd super!! Goeie keuze van Suze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi! Ook die gouden boordstof vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalig! Mooie hack - en oh, dat hoor je misschien niet graag, maar wat wordt Suze groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk gedaan met die mouwtjes en strikje !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oog gelukkig was dat stofje er nog niet toen ik er kwam of ik was weer een meter stof rijker ;). Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi T-shirtje! Die kleine details maken het echt helemaal af! Jaloers op je naaikunsten!! Doe zo voort xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. schoon zomergereief! leuk hoe je de patronen altijd naar je hand zet!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zo leuk met die stroken! echt tof gedaan. en zo'n foto's, de joie de vivre spat eraf!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schoontje! Met zo'n outfit zou ik mijn dochter ook nog eens kunnen overtuigen om een broek aan te doen! (ipv in haar mooie en fragile jurkjes te gaan ravotten :-P )

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een vrolijkheid daar word ik blij van! Leuk T-shirt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie fotoreportage. Fijn om te zien dat ze er zoveel plezier aan beleefde.
    Je shirt is weer eens heerlijk creatief! De strikjes maken het echt af.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk stofje dat ze heeft gekozen!
    Hele toffe outfit.
    Het plezier spat van de foto's af, lief van die voorbijgangers dat ze je wilden helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk stofje voor het shirtje en sowieso een leuk setje.
    En wat leuk dat de voorbijgangers jou geholpen hebben bij de fotoshoot :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel erg leuk! Het strikje had wat mij betreft niet gehoeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die dochter van jou wordt zó groot!!!
    Superleuke aanpassing van de Billie deed je daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel leuk , fan van details dus ik vind het super knap !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk! En die strikjes maken het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel leuk. Jaloers op die creativiteit en durf. Ik hou me altijd mooi aan het patroon.
    Ik volg trouwens ook met interesse de haargroei van de dochter, want de mijne heeft ongeveer het kapsel dat ze vroeger had en begint nu ook soms te vragen naar langer haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Top outfit en top stoffenwinkel! Ik ben van beiden fan (vooral de strikjes op het t-shirt zijn zooooo schattig)!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super dat je met zo een simpel patroon zo creatief kan zijn! Ze staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke manier om het Billie patroontje om te zetten naar een meisjes patroon. Wat zou het fijn zijn om die bon te winnen 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vond de foto's op fb al leuk. Deze met de details zijn het helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. heerlijke foto's ! het plezier spat ervan af

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Knappe creatie alweer!! Die Jacob short moet ik zeker ook eens proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Weeral een perfecte outfit. Ben stiekem toch wel een beetje jaloers op jouw creativiteit. Super gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Leuke patroonaanpassing! En leuk stofje, dochter heeft goed gekozen :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een gewone Billie ... neen dat kan jij niet ;-)
    Je eigen touch aan een patroon geven is echt wel jouw specialiteit. De strikjes maken het echt af, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zo mooi! En die Billiehack is de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Geweldig mooie outfit! Supertof gedaan!!

    En Suze is weer zo hard veranderd!! En ook hard gegroeid denk ik? Mooie meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooie meisjesoutfit met zonen-patronen! Hier zou mijn dochter zeker ook warm voor lopen (maar door tijdsgebrek om zelf aan de slag te gaan, toon ik het haar beter niet...)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zoveel hartjes voor deze outfit én voor die prachtige foto's! X

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooi mooimooi ! Zoals we gewoon zijn van je :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Gisteren den Billie juist besteld! En nu ik dit t-shirt zie, zo leuk met de strikjes, weet ik dat ik de juiste keuze maakte!
    Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oe, wat word ze groot! Stoere outfit met een lieflijke touch <3

    BeantwoordenVerwijderen
  41. oei oei oei, als mijn dochtertjes dit shirtje te zien krijgen, dan weet ik wat te doen , ... zo mooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een mooi stofje, en wat wordt ze groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Mooi hoe kom je er toch telkens op. Ik vind het super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Mooi, die kleine details doen het hem inderdaad 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat leuk! En lekker stoer met die kniekousjes eronder!

    BeantwoordenVerwijderen