vrijdag 22 september 2017

Oh, have you been to Avondale? (new Heidi&Finn pattern test)

Nét toen ik klaar was met testen van deze jas,
kwam de vraag om ook een nieuw patroon van een tuniek uit te proberen.
Gezien mijn goeie ervaringen met Heidi&Finn patronen, 
stemde ik meteen toe.
Ook al had ik nog maar net daarvoor gezegd tegen mijn man,
dat de tijdsdruk van patronen testen wat teveel was voor nu.
Ik kon het niet laten liggen.
En een tuniek is bijlange zoveel werk niet als een jas.

And so, just one week later after testing the Urban Weekender Jacket,
I was sewing up the latest pattern test from Heidi&Finn.



The pattern comes in the sizes 12months to 12 years.
It's a simple blouse with a fitted bodice and a gathered skirt.
The high-low hem makes it modern and fun to wear.



Wat kan ik zeggen over dit patroontje...
Behalve dat de instructies crystal clear zijn...
Het zit snel in elkaar, 
je hebt een hele hoop opties wat mouwen betreft...
en er zit een hele toffe (voor mij nieuwe) manier van sluiting in.
Het achterpand van het bovenlijfje werd gewoon met 1cm naadwaarde geknipt,
en je stopt een apart knopenpat tussen de voering en buitenstof.
Hierdoor heb je geen ingewikkelde lijnen op je patroon staan.
En je kan kiezen of je de tuniek afwerkt met knopen of met een blinde rits.


Ik ging voor de knopen.
Toevallig had ik de perfecte kleur in mijn knopendoos zitten.



For this tunic, I used a very light weight cotton by See You At Six.
Mustard yellow is the right color for this new season.
I chose to fully line the bodice so it has a nicer fit,
but it is perfect for the flowy skirt.



Mijn vierjarige vindt uni-kledingstukken maar 'saai'.
Maar dit stofje en patroon paste perfect bij de Mini Rodini legging,
die we deze zomer in Zweden kochten.
Een print zou wat teveel van het goeie geweest zijn.

Daarom probeerde ik eens wat nieuws.
Borduren!


Suze is in een nogal 'stoere' periode.
Alles moet COOL zijn.
Ze wil politie-agente worden, 
ze houdt ineens van vechten en schieten,
en dino's zijn fascinerend.
Dus koos ik voor mijn eerste borduursel afbeeldingen van insecten.
De bedoeling was om in grillige lijnen 2 beestjes te borduren.

Ik gebruikte daarvoor draad met een beetje metallic blingbling van Veritas.
De tekening haalde ik van internet.
Deze zette ik met potlood op wateroplosbaar borduurpapier.
Dat plak je dan gewoon op je stof, en daar kan je over borduren.
Nadien was je het papier gewoon onder de kraan weg.
Heel handig om netjes te borduren.

Subtiel, maar toch aanwezig, niet?


Though autumns are usually quite wet and cold here in Belgium,
I chose to sew the tunic with short sleeves.
She will wear it with a cardigan,
and long sleeves in woven fabric are just not that comfy with a cardigan.


Suze's eigen woorden na een dagje school in deze outfit:
"Mama, dit is zooooo cool. Vanaf nu draag ik alleen nog tuniekjes!"
Geslaagd dus!


If you have a little girl who likes comfy and cool clothes,
you can now buy the pattern in the shop for 6,76euro (limited sales price).
Oh, and look who is featured in the pictures for inspiration in the shop!?
Proud mommy here!


Tuniek:

Patroon: Avondale Tunic by Heidi&Finn
Stof: Cotton Lawn Sauterne by See You At Six

Legging: Mini Rodini
Schoenen: Puma

6 opmerkingen: