vrijdag 8 augustus 2014

Über-stoer

Er loopt hier ook nog een stoere kerel rond van 11 jaar...
Af en toe moppert die wel eens (nu ja, vaak)... Ook wanneer er WEERAL eens iets voor zijn kleine zusje vanonder de naaimachine rolt (alsof hij iéts tekort komt).

Dus, moeder's schuldgevoel speelt dan wel eens op, en dan moet er weer wat voor de zoon geknutseld worden.

Een tijd geleden stelde ik op Facebook de vraag naar toffe patronen voor grotere jongens.
We kennen allemaal de Zonen09, maar die gaan tot nu toe maar tot een 134 (?) en mijn grote 11-jarige heeft al een 158 nodig.
Bij die oproep poste iemand een foto van Pinterest, en die bleek van een Deense blog te komen, Groovy Baby and Mama. Ik was meteen verkocht! Deze dame maakt stoere broeken en truien en bleek haar mosterd bij Stof2000 te halen.

En de zoon vertrouwde wel op mijn "goeie" (ahum!) smaak (toch nog even, waarschijnlijk).

De ontwerper van Stof2000 was zo lief me een exemplaar van de Chris Pants toe te sturen.
Ik kreeg het patroon in het Deens en met de hulp van Google Translator kon ik er wel iets van maken.


Met boordstof bovenaan en aan de pijpen en een rijgkoordje (voor de sier en om de broek wat op te houden aangezien ze nog nét wat groot is).




Stof: Lillestof denim-look

Hoewel Ottobre mijn favoriete magazine is, kan ik vaak de Knippie toch niet laten liggen in de krantenwinkel. De laatste nieuwe had wel leuke patronen voor shirts voor jongens.
Dus maakte ik daar ook nog eentje van.
Met een grote kraag (da's de zomermode, blijkbaar, toch als je in Nederland rond loopt) en een applicatie (een dure vanop het Stoffenspektakel).



Zo kan hij niet klagen dat ik niets voor hem maak...

En toch moet me nog wat van het hart! Ik zie graag en maak graag wat specialere kledij, wat anders dan wat je standaard in de winkel vindt. En hoewel de zoon het wel kan smaken, is hij toch een beetje bang om het te dragen in de nabijheid van zijn schoolkameraden. Er komt wel regelmatig commentaar. 
Weet je, ik word daar een beetje ziek van. Ik vind de kledij van onze jongens (en mannen) toch zo saai worden vanaf dat ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt. Een jeans, een hemd, een polo, een Tshirt... Verder komen ze niet. Waarom? Uit schrik voor commentaar? Is het dan zo erg om niet standaard gekleed te gaan? En ik denk dat wij mama's dat een beetje in de hand kunnen houden. Als wij onze zonen laten weten dat het niet nodig is om "anders" te veroordelen, dan hoeft er niemand nog bang te zijn om iets leuks te dragen. En dan zijn er binnen 2 generaties geen saaie mannenkleren meer. Dus mama's overal ten lande, strijden jullie mee?

Want zeg nu zelf... Is dit niet ongelooflijk stoer?

1 opmerking: