woensdag 14 december 2016

Botanical Gardens (About Blue Fabrics)

Terwijl het bijna tijd is om avonden aan een stuk met de beentjes onder tafel te zitten voor die oh-zo-gezellige feestdagen met familie en vrienden, denken ze bij Bambiblauw alweer aan het volgende seizoen. Wist u dat de mode voor 2017 heel veel kleur voorschrijft? Meer bepaald groen, dat is dé modekleur op de runways
En dat hebben de dames goed bekeken. About Blue Fabrics lanceerde haar nieuwe collectie: Botanical Garden (o.a. te verkrijgen bij Bambiblauw).
Naast de groene cactussen en bladeren, vind je ook een hippe grid en een marmer print.

Ik hou van de combinatie van printjes, dus stuurde de zusjes me 2 stukken stof: de cactussen en de grid. Ik zag er meteen een leuke hoodie in voor mijn kleine meid.


Voor deze gelegenheid gebruikte ik een gratis patroon van Brindille&Twig: de hooded raglan sweatshirt. Eentje die ik nog niet eerder gebruikte.
Omdat ik de prints eens op een creatievere manier wilde combineren, paste ik het patroon nog wat aan. Ik tekende schuine lijnen op de mouwen en het voorpand en knipte de patroondelen door.
Een ideetje dat ik op Pinterest vond.


Tussen die schuine naden naaide ik een rekbaar kantje voor de extra girly touch.
Want toegeven, een hoodie doet me toch altijd meer jongensachtig aan.
Ook om die reden naaide ik nog een klein strikje aan de kap.



Het leuke aan dit patroon is dat je de stof creatief kan combineren. Zo liet ik het achterpand volledig in de grid, maar deed de binnenkant van de kap met de cactussen. En dat breekt dan weer het geheel op een leuke manier als de kap over de schouders hangt.


Omdat ik het patroon nog nooit naaide, wist ik ook niet goed welke maat te pakken.
Ik koos voor de 3-4j in breedte, met de 5j in lengte. Maar achteraf gezien had het nog een maatje groter mogen zijn. Zeker de kap, want die is maar krap.



Anyway, ze laat het niet aan haar hart komen!
Shop zeker ook je eigen stofjes, verkrijgbaar in je favoriete stoffenwinkel/webshop. 
Zo heb je alvast een hippe start van 2017!











Hoodie:

Stof: Botanical Garden - About Blue Fabrics
Patroon: Raglan Hoodie van Brindille&Twig

9 opmerkingen: