zondag 25 december 2016

I don't need a lot for Christmas...

There is just one thing I need
I don't care about the presents
Underneath the Christmas tree
I just want you for my own
More than you could every know
Make my wish come true
All I want for Christmas is...

Ik zou beginnen met...

Peace!
Vrede, verdraagzaamheid...
Het zou vanzelfsprekend moeten zijn in deze tijden, maar 1 blik op het nieuws van de afgelopen dagen en je weet dat het niet voor iedereen zo is. Dus daarom wens ik voor mezelf, maar ook voor de rest van de wereld, dat iedereen wat liever voor elkaar zou zijn. Hoe moeilijk kan het zijn, toch?

Wat wil ik nog voor kerst?
Tijd!
Niet alleen om al die creatieve ideeën uit te kunnen werken, maar ook dat dit niet ten kosten van mijn gezin moet gaan, dat ik genoeg tijd heb om met hen leuke dingen te doen, naast de tijd met vriendinnen, een workshop hier en daar, een reisje of een leuke city trip...
Ook voor u wens ik tijd met hopen!

Gelukkig vond ik nog een beetje tijd om mijn dochter van een nieuwe kerstoutfit te voorzien.
3delig nog wel.
Het begon allemaal tijdens een workshop die ik mezelf cadeau had gedaan, eentje bij Griet van Emma&Mona. Ik moet toegeven, ik had me uit pure nieuwsgierigheid ingeschreven. Griet is een grote inspiratiebron voor mij, en fans willen hun idool wel eens ontmoeten, niet?
Ik kwam er toe met een grote zak met stofjes en een vaag idee van een bloesje, rok en cardigan.
Griet hielp me met het combineren van stoffen en wees op een patroon van een rokje dat ze een aantal jaren geleden op haar blog had gezet. Met dat rokje begon het dan ook.


Een heerlijk zwierrokje met meerdere lagen stof. 
Het is eens wat anders dan een simpel rimpelrokje, maar toch ook heel makkelijk te maken. 
Net wat meer werk, dat wel.
Ik gebruikte een hele zachte double gauze die ik in de uitverkoop van een webshop kocht (jammer genoeg geen idee meer waar dat nu weer was).


Suze vroeg zelf om een rokje en bloesje in plaats van een jurk.
Als bloesje gebruikte ik de Jaanu dress van Straight Grain.
Ik kortte het in tot crop top lengte en stikte de plooien 10cm door.
Ik stikte een lintje op het voorpand en maakte er een strikje van.
Ondanks dat het geen echte kerststof is, doen die hertjes en dennen me wel aan dit seizoen denken.
Ideaal stofje dus voor dit bloesje, gekocht bij Cas&Nina.




Het bloesje heeft korte mouwen, dus moest er nog een cardigan bij.
Ik ben gek op die wijde cardigans (zoals de Bernadette vest) en draag zelf quasi niks anders meer.
Breien vind ik ook wel leuk, en ondertussen ben ik weer met eentje bezig voor Suze.
Maar dat gaat veel trager dan gewenst, dus naaide ik voor deze outfit een vest.
Ik tekende het patroon zelf.
Bij een volgende cardigan zal ik het patroon nog wel wat aanpassen: de schouders iets breder zodat de vest minder snel afglijdt en een afgeronde zoom aan het achterpand zodat de lijn doorloopt van voor naar achter. Maar verder heel tevreden met het model.
De stof kocht ik bij Mon Depot en is een heel zacht breisel.



Griet vond deze outfit lijken op Fred&Ginger.
Ze combineren inderdaad ook vaak verschillende printjes, iets wat ik heel leuk vind.
Met zo'n compliment vind ik dit al meer dan geslaagd!







Rest mij nog om u een prettige kerst te wensen!
All I want for Christmas, is...
Vult u maar verder aan!


Cardigan:
Patroon: eigen patroon
Stof: breisel van Strass bij Mon Depot

Top:
Patroon: ingekorte Jaanu Dress / Straight Grain
Stof: katoen van bij Cas&Nina

Rok:
Patroon: gratis patroon van Emma&Mona
Stof: Double Gauze katoen

Kousenbroek: Next
Schoenen: Pépé - JX Kids Outlet Aartselaar

9 opmerkingen:

  1. Oh, wat mooi!! De combinatie van stofjes en patroontjes doen de hele outfit er in elk geval er gezellig en cosy uitzien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een prachtige combinatie! en opnieuw een stralende dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Past perfect met deze printjes bij elkaar! Ik ben zelf geen ster in printjes combineren. Gelukkig weten mijn dochters mij vaak aangenaam te verrassen met hun eigen samengestelde combi's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk geworden !! dat trui-patroontje in wording wil ik ook wel een keertje proberen! :) Breien is niet aan mij besteed, maar een wolletje in elkaar naaien... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie outfit! Echt een speciaal stofje voor de cardigan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh schitterend, een hele outfit! Voor de wensen sluit ik me aan bij de jouwe...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O My, zoveel hartjes voor deze outfit. En dat blaasmondje <3

    BeantwoordenVerwijderen