dinsdag 13 december 2016

Herman & Hermien: A New Pattern by Juffrouw Kersjes


Met een dochter van 3,5 die al een hele tijd zindelijk is, heb je niet echt nog rompers van doen.
Maar toen Juffrouw Kersjes, Stephanie aka Stoffenmie, een oproep deed voor het testen van haar nieuwe patroon, bleek dat ze ook de grotere maten nodig had. Want sommige 2jarigen dragen al een 110 en rompers in die maat zijn moeilijk te vinden. 
Ik stelde me dus kandidaat voor het testen, want ik bedacht dat zo'n romper perfect dienst kan doen als pyjamatop. Geen blote rug meer bij het wroeten, lekker warm ingestopt blijven en dus hopelijk minder onderbroken nachten.

Enter: Hermien van Herman.
Mijn eerste testversie toonde ik al op Instagram. Die pyjama deed al goed dienst. De onderbroken nachten blijven wel een feit, maar het was het proberen waard, natuurlijk.
Niettegenstaande naaide ik toch nog een 2de versie, want de dochter vindt het wel aangenaam, zo'n PJ.



Het romperpatroon heeft meerdere opties, om te beginnen met de jongens- en de meisjesversie.
Je kan dan kiezen voor bandjes, of korte of lange mouwen met of zonder enveloppehals. 
Als laatste kan je een kraagje toevoegen met een polosluiting.
Dat alles in de maten 50 t/m 110.


Ik opteerde voor mijn 2de versie dus voor het Peter Pan kraagje met de sluiting op de rug.
De uitgebreide handleiding met foto's maakt het makkelijk om te volgen. 
Al zou ik de versie met de kraag niet direct aanraden voor beginners. 
Maar oefening baart kunst!


Wat je best ook gebruikt voor rompers zijn de tricot drukknoopjes, eerder dan kamsnaps. 
Zeker met een sluiting op de rug en voor de sluiting tussen de beentjes.
En niet vergeten om op die plaatsen goeie, rekbare versteviging op te strijken.


Suze mocht onlangs mee naar de Stoffenmadam en viel als een blok voor de tricot van Paw Patrol.
Mama's met kleuters zullen dit allicht wel kennen, die schattige pups die eigenlijk superhelden zijn.
Voor een pyjama ben ik iets minder strict op stoffenkeuze (want ik gruwel van die TV-figuur jurkjes en shirts), dus ze kreeg wat ze wilde. 
De paarse tricot combineerde ze zelf, want Everest, die draagt toch iets paars op dat stofje.


De pyjamabroek is naar een patroon uit de Ottobre (6/2015).
Dat gebruikte ik al eerder.
Ik maakte nu gewoon een maatje groter.


We maakten deze foto's op een woensdag namiddag, iets tegen 16u.
En toen zei ze "Ik hou deze pyjama wel aan, gooi mijn kleren maar in de was".
Een vroeg pyjama momentje, moet kunnen, toch.
En voor mij het bewijs dat het haar lekker zit!





Wil je zelf ook dit patroon maken, surf dan snel naar de shop van Stoffenmie.
Te bestellen voor 16euro.
De kans is groot dat je er al meteen een leuk tricootje bij besteld ook.



Om de release van het patroon the vieren, organiseert Stephanie een bloghunt.
Een wat?
Op de blog van Juffrouw Kersjes kan je het prijzenpakket en het volledige reglement vinden.

De spelregels
Je zoekt 11 woorden op 11 verschillende blogs.
Onderaan dit bericht vind je een link en de vraag over een blogbericht van één van de andere blogsters.
Klik door naar deze blog en vind daar het antwoord.
Op haar beurt zal deze blogster je een vraag stellen en doorverwijzen naar de volgende blog.
De antwoorden op deze vragen bestaan steeds uit 1 woord.
Hou deze woorden bij in de volgorde van verschijnen.
Maar geen nood, elke vraag krijgt een nummer.
En via deze link vind je een formulier waarop je de antwoorden kan bijhouden.
Op maandag 19/12 zal Stephanie op haar blog vertellen wat je met die woorden moet doen, want er rest nog een puzzel.

Hierbij de vraag:



Vraag 8: Wat doet Victor op commando?
Het antwoord vind je vanaf 14/12 op de blog van De Zussen

Succes!




Pyjama:
patroon top: romper Hermien - Juffrouw Kersjes / De Stoffenmie
patroon broek: Ottobre 6/2015
Stoffen: De Stoffenmadam

7 opmerkingen:

  1. Heel leuk gedaan! En hier hetzelfde, die Paw Patrol stofjes (en van andere tv-figuurtjes) houden we voor de pyama's en zo is iedereen tevreden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke pyjama! Waar haal je die tricot drukknoopjes, blijven ze goed zitten bij tricot stof?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik kocht ooit zo een startersset met een reeks kleuren bij een groepsaankoop. Ik weet niet direct waar ik er nog kan vinden, maar ik heb ook nog niet hard gezocht. Deze blijven veel beter zitten dan kamsnaps in tricot. Alleen mag het geen te dikke laag stof zijn.

      Verwijderen
  3. Ze is echt om op te eten!!!
    Voor pyjama's maakt de stofkeuze inderdaad veel minder uit. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk, zeker met dat kraagje! Al zou ik voor grotere maten eerder opteren voor een onesie ipv rompertje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke kleuren zijn dit! Bedankt Marie-Paule voor het testen van de romper!!

    BeantwoordenVerwijderen