vrijdag 16 december 2016

We love ruffles (the Millie Dress)

Nicky van Mix-it Make-It maakte voor haar dochter een hele mooie jurk met ruffles en besloot kort daarna om het patroon gratis op haar blog te zetten. Aanvankelijk in maatje 116 maar door vele smeekbedes van andere mama-naaisters, besloot ze om nog een aantal maten extra uit te tekenen.
En zoiets moet getest worden, natuurlijk. Ik was waarschijnlijk één van de velen die enthousiast een mailtje stuurde om mijn diensten ter beschikking te stellen, en heel blij dat ik de 110 mocht testen voor mijn Suze.
Kwam daarbij dat ik kort daarvoor een hele mooie jacquard van Lilly Balou scoorde van bij Mon Depot die zich daar perfect voor leende. 1 en 1 is soms véél méér dan 2, want dat kan ook voldoening en trots en verliefdheid zijn!


Wat kan ik zeggen over de Millie dress?
Schattig!
 Super makkelijk in elkaar te zetten met maximaal resultaat!
Eindeloze mogelijkheden met al die rekbare stofjes uit uw kast!
Probeer ook eens zonder ruffles, met een kraagje, met een applicatie, met boordstof voor de nek- en de mouwboorden...
En bovenal, gratis, in de maten 98 tot 116.


De jacquard die ik hier gebruikte is een dikkere stof dan de gemiddelde tricot of punta di roma. 
Om die reden maakte ik de ruffles net wat minder lang en het rokdeel wat minder breed zodat het minder gerimpeld hoefde te worden. 
Anders zou de naad te dik zitten en de jurk niet meer mooi vallen.
Tipje voor als u ook wat dikkere stof zou gebruiken.



Voor de foto's trokken we nog eens op zondag naar het Tuincentrum Van Uytsel.
Met dit seizoen is het daar één en al gezelligheid.
Mijn Suze heeft er dan veel te zien!




In het midden van de winkel staat er een vintage draaimolen waar de kinderen dan een gratis ritje (of twee) mogen doen. 
De beste motivatie om je kinderen mee naar de winkel te krijgen!




En al die mooi versierde kerstbomen in alle kleuren en met eindeloos veel decoratieve elementen, genoeg inspiratie voor vele jaren (en probeer maar eens zonder iets te kopen weer buiten te komen, héél moeilijk!).




Maar goed, ik denk dat we hier nog wel wat Millie jurkjes gaan maken want comfy en schattig past hier ook wel in de kast.
Dat zou u ook kunnen doen!
Haal uw eigen Millie patroon HIER (in de maten 98 tot 116).


Jurk:
patroon: Millie Dress van Mix-it Make-it
stof: jacquard van Lilly Balou by Mon Depot
kousenbroek: Next
laarzen: Hip

11 opmerkingen: