zaterdag 17 januari 2015

Ben niet bang van de boze wolf...

Je hebt zo van die stofjes die meteen in het oog springen.
Bij mij is dat toch zo (een beetje te veel, maar kom).
Ik volg redelijk wat stoffen(web)shops op Facebook en Instagram en dat is verleidelijk. Om maar te zwijgen over het nefaste effect op je portemonnee.
Wat bij mij ook werkt, is een kledingstuk zien dat met een stofje gemaakt is. En bij Ella & Basiel hebben ze die marketingtruc goed door.

Botste ik toch op een geweldig paneeltje! Ik moet eerlijk bekennen dat het een impuls-aankoop was. Ik zag een jurkje op hun Facebook, spurtte naar hun webshop en kocht het meteen. Het was duurder dan wat ik normaal aan stofjes geef. Zelfs dat!


De envelop was ook snel open gescheurd, een paar dagen later. En tot mijn verbazing bleek het tricot te zijn, zo impulsief was ik geweest. Bij de aankoop had ik gedacht om er een mooie A-lijn overgooier mee te maken, maar dat vind ik in tricot minder geslaagd. Het stofje ging dus even aan de kant. Maar het bleef roepen!

Diezelfde week kwam ook de catalogus van Next binnen met de nieuwe lentecollectie, en daar zag ik een mooi jurkje, et voilà, de inspiratie was er om te weten wat ik met het paneel zou doen.


Een avondje werken later, was de jurk geboren.


Ik baseerde me op het basispatroon van Stof Voor Durf Het Zelvers 2, maar gebruikte de maat kleiner en verlengde het bovenstuk met een cm.
De mouwen versmalde ik door geen naadwaarde te knippen aan de zijnaden.


De rok is het stuk stof over de gehele breedte, met de afgemeten lengte van de rok van het patroon. Het paste op het bovenlijfje door een beetje te rimpelen.


Ik deed er een onderrok bij in stretch-voering omdat het tricot zelf nogal dun en statisch bleek te zijn.


Gisterenavond hing ik het aan de kapstok op haar kamer. Deze ochtend zag ze het hangen en trakteerde ze me op een gemeende en enthousiaste "oh, kijk, mooooooi!!".


Daar doen we het voor.

(Ze staat zichzelf te bewonderen in de weerspiegeling van het raam, nu al!)

Wat is het toch fijn om een meisje te zijn!


Stof: paneel in tricot van Ella en Basiel, gestreepte tricot van Miss Daisy
Vestje: Hema
Schoenen: Beberlis van Torfs

18 opmerkingen:

  1. Ik zeg mezelf al een week 'niet doen', maar nu wordt het toch moeilijk om het vol te houden ;).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan zeg ik tegen mezelf: "ach, ik leef nu en het zou zonde zijn van spijt te hebben over iets wat ik niet gedaan heb" ;)

      Verwijderen
    2. Haha, maar dat helpt die berg stof in mijn kast niet weg ;).

      Verwijderen
  2. Zo herkenbaar, ik moet mezelf ook vaak betrappen dat ik mezelf te vaak betrap op het alweer kijken in webshops om dan mijn winkelmandje te vullen en te denken 'je hebt al zoveel stof'! Hahaha!
    Ik heb wel nog nooit voorgehad dat ik mij vergist had van stofje, tricotje ipv katoentje haha. Maar kijk, zo'n prachtig jurkje voor zo'n schattig petotterke maakt dat dan toch terug goed hé! :)

    Liefs Marieke
    (www.uniquemarieke.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar! Mijn 2,5jarige wil ook constant in "spiegeltje kijken" als ze iets nieuws draagt! En ook de stoffenverslaving is herkenbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi stofje, jurkje, meisje! Tof idee ook, deze blijft bij mij zeker nog een tijdje hangen. Tot er eentje in Eryn d'r kast hangt waarschijnlijk ,
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, ik ben officieel jaloers!!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu moet ik mij inhouden om niet meteen die webshop en dat stofke op te zoeken... zo schoon!
    Fijn hé, zo'n dankbaar publiek. Ze staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vlug, vlug, ze hebben het nog! ;) En ja, ze zegt nog niet zo veel verstaanbaars met haar 21mnd, maar ze weet al goed wat ze wil!

      Verwijderen
  7. Ik zie meteen waarom je deze stof moest kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, dit is echt prachtig!
    Het stofje komt helemaal tot zijn recht vind ik. :-)

    BeantwoordenVerwijderen