woensdag 29 juli 2015

Voor poppenmoedertjes

Omdat het niet altijd alleen maar voor mijn dochter kan zijn, naai ik af en toe graag wel eens een cadeautje.
Of een combinatie van cadeautjes.

Voor deze gelegenheid naaide ik een jurkje met hetzelfde patroon als hier.
Never change a winning horse!
Maar met een andere stof geeft dat weer een heel ander zicht.
Dat maakt naaien toch zo leuk. Dat unieke creëren, keer op keer!


Het stofje vond ik in de couponnenbak van Modecoupon in Sint-Niklaas.
Het is van Filou&Friends.
Een licht katoentje met wat structuur en heel veel kleurtjes, met alles te combineren.


Ook hier koos ik weer voor een sluiting met kamsnaps.
De binnenkant van de kraag en het knopenpad zijn van blauw katoen, een restje van dit project.

U ziet dat het kleine handje rechts nog wat vast heeft.
Het tweede cadeautje!


Ik naaide een pop naar het boek "Mijn pop en haar outfit".
En wat is er nu leuker dan dezelfde stoffen te gebruiken voor de eerste outfit van de pop.
Twinning is winning!


De dochter, model van dienst (want ze mag het niet houden), vond het erg leuk!


De pop kreeg knuffels!


En ze toonde haar hoe mooi de bloemetjes zijn.


Ik hoop dat de kleine meid gelukkig zal zijn met haar cadeautjes.
Zaterdag is het feest!


Stof jurkjes: Filou&Friends van Modecoupon
Patroon van de jurk van het poppenmoedertje: Knippie van juli/aug 2013
Patroon pop+kleding: Mijn pop en haar outfit

12 opmerkingen:

  1. Oooh, dat stofje ligt hier ook al lang te wachten op een projectje. Mooi gemaakt, het kind zal content zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk. Zeker ook die ene kamsnap die stiekem anders is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een kado! Ik kocht dat boek ook laatst en heb zo'n zin om ook zo'n pop te maken ☺

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je veel tijd hebt en écht veel goesting, laat je dan maar volledig gaan ;)

      Verwijderen
  4. een leuke combinatie en zij zal het wel leuk gevonden hebben dat de pop hetzelfde jurkje als haar aan heeft.
    Veel plezier de zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die laatste foto... haar snoetje is geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. er zal weer iemand super blij zijn denk ik xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zag hem op facebook al, maar ik blijf onder de indruk van je borduurwerk!

    BeantwoordenVerwijderen