woensdag 2 december 2015

Sinterklaas is coming to town


Begin deze maand begon mijn kleinste in het instapklasje. Ik trakteerde haar toen op een eerste-schooldag-jurk en beloofde mezelf dat ik voor elke speciale gelegenheid een nieuwe outfit zou creëren.

Vrijdag komt de Sint op bezoek in de school. Dat vind ze zo spannend. Het gaat gepaard met een verwelkomingsstoet en andere festiviteiten.
Dat verdient dus wel een nieuwe jurk.

Aangezien de Sint zelf toch ook wat vintage is, haalde ik één van de mooiste stofjes uit de kast met een vintage design.
Eentje die ik nog niet zo lang geleden bestelde op Spoonflower naar een design van Raveneve.
Kleurrijk en met poesjes op, direct verkocht aan de dochter, natuurlijk.


Ik combineerde het stofje met een echte vintage stof, groen-wit geruit, dat ik kocht op 2dehands.
Ga er zeker nog een kijkje nemen want er zijn heel wat stoffen aan een paar euro per meter en ze zijn van goeie kwaliteit.




De tekening van de stof herhaalt zich per rij en ik wilde het niet hoeven door te knippen boven- of onderaan. Maar ik zocht en vond het goeie patroon om de stof optimaal te verwerken. Ik haalde het Maggie Mae patroon vanonder de stapel.


De jurk bestaat uit 4 delen vooraan en 5 delen achteraan en leent zich tot color blocking en combineren van stoffen op heel veel verschillende manieren.
Eerder dit jaar gebruikte ik het al als zomers topje.
Ik knipte het bovenste deel in de groene ruitjesstof en zette er een paspel met sierrandje tussen.
Het rokdeel puzzelde ik naar de tekening van de stof en eindigde zo met nog een klein groen randje aan de onderkant.


In de zijnaad zitten zakken.


Achteraan sluit het met 3 knoopjes.


Omdat fotoshoots en mijn dochter niet altijd een goeie match zijn, probeerde ik het Sinterklaasfeest al een beetje te starten. Een teaserke...
De zak van Sinterklaas, nog gesloten uiteraard, werd al aan de deur geleverd.


En daar hoorde natuurlijk letterkoekjes en chocomelk bij.




Verder combineerde ik de jurk met 2 verschillende cardigans, die allebei prima werken.
Maar ik twijfel nog over welk vestje ik vrijdag zal aandoen bij haar.
Welke zou u kiezen?



Jurk: patroon: Maggie Mae van Shwin Designs / stof: Kona cotton Spoonflower en vintage katoen / paspel: Stoffenspektakel
Diadeem met mijter: Hema
Kousen: Strass
Cardigans: gele: 2de hands en groene: Hema
Schoenen: Luisa&Ernesto


11 opmerkingen:

  1. Supermooi en schattig! Ik zou het laatste vestje kiezen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super cute! Ik zou het groene vestje geven, het gele neemt de aandacht weg van het jurkje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi stofje! Wij tellen hier ook af, ik waarschijnlijk het meeste ; -)
    Ik vind het gele vestje het mooiste, lekker kleurrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou ze het gele laten aantrekken,
    die wordt volgens mij niet in de zak gestoken, wegen te schoon,
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De gele is het mooiste erop vind ik.Laat haar maar genieten op het Sint feest morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het gele vestje en alweer een droomjurkje ! de sint zal er zo blij zo blij van worden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Marie-Paule! Maar dat weet je al :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zonder twijfel de gele! En wat een heerlijk vrolijke retro-outfit!

    BeantwoordenVerwijderen