maandag 24 april 2017

Compagnie M's newest member of the family: the Nore Dress

Vandaag lanceerde Marte een nieuw patroontje: de Nore dress.
Een jurkje speciaal voor rekbare stoffen, eenvoudig maar met een leuke twist.
Toegeven, de dochter kiest tegenwoordig voor comfy outfits, liefst een broek en T-shirt.
Maar met een jurkje in tricot (al dan niet op een legging) kan ik haar ook overtuigen.
Ik verwelkom daarom zeker nieuwe patronen voor rekbare stoffen!

Als tester ging ik zelfs 2 keer aan de slag.
In de eerste plaats maakt ik een jurk.
Ik koos daarbij voor een sweaterstof die al even in de kast lag.


Het leuke aan dit Nore patroontje zijn de inzetstukken die ideaal zijn voor het combineren van printjes, colour blocking, en andere combinaties.
De roze stof is glittersweater en toevallig hetzelfde roze van de fietsende meisjes op de stof.


Het patroon heeft een high hem - low hem principe, langer achteraan dan vooraan.
Ik deed verder gewoon dezelfde inzetstukken achteraan, 
maar je kan ook kiezen om het rugpand horizontaal in 2 te delen.
Eindeloos veel mogelijkheden om andere soorten van jurkjes te maken.



Toevallig had ik nog een stuk roze-blauw gestreepte boordstof in de kast liggen.
Dat geeft het weer een extra touch.







Maar daar bleef het niet bij.
Het patroon komt met een optie om een T-shirt te maken.
En er is een patroondeel voor lange mouwen.
In plaats van een T-shirt, maakte ik een sweater.
Dat kan dus ook nog!


Ik vond een lap grijze sweaterstof in de kast.
Mijn kleine tomboy koos een setje strijkapplicaties in de H&M.
Zo wordt een eenvoudig grijze sweater meteen een hip stuk in de kast.







Ik knipte in dit geval wel de achterkant even lang als het voorpand.
En werkte af met een extra boord onderaan.
Gewoon dezelfde stof als de sweater, idem aan de nek en de armen.
Een decoratief stiksel op het voorpand in het roze voor een girly knipoog.


 

Zo kan ze goed spelen én toch hip voor de dag komen!


Jurk:

patroon: Nore dress by Compagnie M
stof: sweaterstof van Madeline De Stoffenmadam
kousen: Aliexpress
sneakers: Next

Sweater:

patroon: Nore dress by Compagnie M (T-shirt lengte)
stof: grijze sweaterstof van Madeline De Stoffenmadam
applicaties: H&M
kousen: Aliexpress
schoenen: Torfs

10 opmerkingen:

  1. Zelfs stoer blijft ze geweldig schattig! Ik vind beide versies zeer geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Suze staat met alles zo mooi. Geweldige combinaties weer. Zou hier zeker ook scoren 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, die staat toch met alles he 😉. Zien er kledingstukken uit om in te wonen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke versies allebei! Die gestreepte boordstof geeft het inderdaad die extra touch!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sta weeral versteld van je knappe naaikunsten! Prachtig patroon, uiteraard, maar jij kan echt toveren met stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, die sweater vind ik keileuk! Misschien moet ik die hier ook eens maken!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allebei hele mooie creaties! Ik ben fan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk zo'n divers patroon, mooi resultaat x2!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Top! Merci om de Nore twee keer te naaien. Suze straalt er mee. Laat die comfy outfits maar niet te veel in de kast hangen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen