maandag 1 oktober 2018

Going classic is a trend

Klassieke prints zoals vichy, pied de poule, schotse ruit, prince de galles...
Of zoals sommige zeggen: "bomma prints".
Ik ben er altijd al fan van geweest.
Bomma of niet.
De afgelopen 2 seizoenen kwam het al in het modebeeld.
Deze winter kan je er niet meer naast kijken.
Hoera!
Zelfs de stoffenwinkels zijn al mee.
Ik kan dus niet anders dan genoeg voorraad inslaan,
want je weet nooit of het volgend jaar weer passé is,
maar dan heb ik toch wel de stoffen nog om mijn eigen smaak verder te zetten.


Ik bestelde voor Suze een paneel van Stenzo bij De Stoffenkraam.
Zo eentje waar het liefde op het eerste zicht was.
Een mooie ruit met een schattige dierenprint erop.
De dochter blij omdat ze dieren op haar kleren heeft,
de mama blij omdat de print zo mooi is.
Win-win!



In mijn vorige blogpost had ik het  er al over; mouwen staan in het middelpunt dit seizoen.
LMV bracht afgelopen maand ook een nieuw boekje uit met een mooi 'batwing' sweaterjurk patroon.
En ik wilde graag zoiets vinden voor kleine meisjes ook.
Pinterest to the rescue!
Ik vond een patroon van Rebecca Page dat helemaal aan de verwachtingen voldeed.


Het bovenstuk heeft een ruime pasvorm met uitgesproken vleermuismouwen,
die smal toe lopen vanaf de elleboog naar de pols.
Ideaal om de - toch wat grote - tekening van het paneel te verwerken.


Het rokdeel is smal, type kokerrok, inclusief 2 neepjes op de poep voor een mooie pasvorm.
De tailleband tussen de 2 delen van de jurk zorgt dat het mooi op z'n plaats blijft.
Ik zou het bij een volgende naaisel wel dubbelen om er nog een elastiek in te steken.
Nu naaide ik er 2 stukjes framilion op aan de zijkanten om het wat meer te laten passen.


Op de site van Rebecca Page kan je een mama-versie, een meisjes-versie en een pop-versie van de jurk scoren.
Of een bundel.
Die laatste bestelde ik.
Zo kon ik Suze eens laten twinnen met haar lievelingspop.





"Eindelijk nog eens wat nieuws voor Annabel!" riep Suze.


We profiteerden nog van de laatste mooie dagen om foto's te maken.
Binnenkort zullen we weer moeten improviseren om indoor te fotograferen.
Maar voor nu nog mooi licht!



Jurkjes:

Patroon: Dreamy Drape by Rebecca Page
Stof: Stenzo paneel by De Stoffenkraam

4 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik zie dat model ook helemaal zitten voor mezelf...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze blijft dat schattig snoetje hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt eens iets anders, maar die kleine meid komt er geweldig goed mee weg! Ik heb niets tegen ruiten, maar om nu te zeggen dat mijn vingers kriebelen ... 't zal nog wel komen, mezelf kennende ;-)
    En komt er ook een mamaversie?

    BeantwoordenVerwijderen