zondag 4 november 2018

The Cold Never Bothered Me Anyway

Wat houden wij hier van het koudere weer.
De fijne wandelingen om een frisse neus te halen, letterlijk...
De mooie kleuren van de natuur...
Warme chocolademelk aan een haardvuur...
En heerlijke warme en zachte kleren om je in te duffelen!

 

Ik zei het al eerder...
Fibre Mood heeft me weer aan het breien gekregen.
Ondertussen heb ik meerdere projecten waar ik aan werk.
En al een aantal die afgewerkt werden.
Dat laatste is een hele grote prestatie,
want in de afgelopen jaren begon ik meerdere breiwerken,
die nog altijd ergens halverwege het achterpand op de priem staan.

Deze keer dus niet!



Deze Tara mini jumper is dan ook heel snel klaar.
Je breit met een dikke priem en de mouwen zitten vast aan het voor- en achterpand.



In Kontich zit er een allerschattigste handwerkwinkeltje, Miss Daisy.
Behalve wat stoffen, garen en fournituren,
vind je er ook een hele mooie voorraad aan brei- en haakwol.

Zij raadde me de wol aan waarmee ik deze trui gebreid heb:
Kid Annell,
een fijne langharige wol van 80% mohair en 20% polyester.
Ik nam 2 draden samen voor een priem 8 en kreeg zo een lekker zachte oversized trui.


Trouwens, als je wat last hebt van prikkende wol of teveel haren,
raadde Miss Daisy mij aan om de trui een nachtje in de diepvries te steken.
Ik testte het nog niet uit, 
maar zeker het proberen waard.


Voor mooie, slanke meisjes,
 vind ik niks mooier dan een outfit van een oversized gebreide trui,
met een kort rokje en kousenbroek.


In dezelfde eerste editie van Fibre Mood stond ook een patroon van een schattig rokje.
Ook dat maakte ik al eerder.
Nu is dat typisch voor een corduroy of fluweel,
maar ik dacht,
waarom niet de Schotse Ruit gebruiken,
die al enkele jaren in de kast lag te wachten op het juiste project.

Infeite was het een niet al te grote lap authentieke Schotse Ruit,
die ik voor een paar euro vond in een vintage winkel.
Ook weer typisch is om daar een plooirokje mee te maken.
Maar goed dat ik niet voor "typisch" ga - LOL.


Ik volgde het Sella patroon,
maar stikte de naden niet door.

De rok sluit met kamsnaps.

En zelfs die superleuke achterzakjes mochten niet ontbreken.


Ik deed mijn best om de ruiten zo goed mogelijk te laten doorlopen.
Ik had niet genoeg stof om ook het ruitenpatroon aan de achterkant verticaal te laten uitkomen.
Maar het stoort me niet echt zo.

En zij laat het al helemaal niet aan haar hart komen!





Voorlopig sleurt ze nog met een extra accessoire,
de gips aan haar rechterarm.
Nog anderhalve week...
Aftellen!








Trui:

patroon: Tara Mini by Fibre Mood
wol: Kid Annell - Miss Daisy Kontich

Rok:

patroon: Sella skirt by Fibre Mood
stof: vintage schotse ruit

1 opmerking:

  1. Een mooie herfstoutfit, ze staat er goed mee al mag dat accessoire nog net weg 😉

    BeantwoordenVerwijderen