zaterdag 30 maart 2019

Challenge Accepted

In het begin van deze maand zag ik een oproep voorbij komen,
om mee te doen met een naai-uitdaging.
Stoffenfeest en Mamarieke verzamelden een groep naaisters.
107, om specifiek te zijn.
We werden gekoppeld aan een naaimaatje,
en moesten elkaar 2 criteria op leggen.
Een 3de criterium werd bepaald door de organisatoren.
Altijd leuk om nieuwe blogs/naaisters te ontdekken op deze manier.

Ik werd gekoppeld aan Lisette.
Na wat rondgeneusd te hebben op haar blog,
gaf ik haar 2 criteria:

1) Vind inspiratie op je Pinterest bord,
1) Pas een patroon uit jouw kast aan op die inspiratie.

Verder moest ze een stofje gebruiken wat al minstens 1j in haar kast lag.
Benieuwd wat het geworden is!
(Bij deze, Lisette, een klein zetje - LOL)


De criteria die ik opgelegd kreeg:

1) Hack een patroon uit je voorraad,
2) Naai voor een volwassene,
3) Verwerk knoopsgaten.

Criterium 1, dat is gelukkig 1 van mijn meest geliefde, creatieve uitspattingen.
Ik hackte al een hoop patronen.
Bij criterium 2 voelde ik de spreekwoordelijke schop onder mijn kont,
 om nog eens voor mezelf te naaien.
Pas bij criterium 3 begonnen mijn ideeën vorm te krijgen...

Ik wilde nog wel eens een polojurk maken.
Een beetje à la King Louie,
maar dan volgens mijn wensen.


Tot nu toe heb ik nog geen patroon gevonden wat aan mijn wensen voldoet,
als het op een polojurk aankomt.
Dus het kwam goed uit dat ik moest hacken.
Ik gebruikte de laatste nieuwe LMV
en tekende het patroon van de Veronica Polo over.
Maar de jurk werd gebaseerd op de Lora jurk uit de LMV editie 5 - 2015
Echt nog steeds 1 van mijn lievelingspatronen, vanwege de pasvorm van de rok.
De Veronica Polo werd aangepast tot bovenstuk van de Lora jurk.
Dat vroeg wat hertekenen van de zijnaden en taillelijn om alles op elkaar te laten passen.

Criterium 1 en 2: Check!


De instructies van de Veronica Polo waren prima om het bovenstuk te kunnen naaien.
Origineel zijn er geen knopen voorzien in het patroon.
Maar die zijn makkelijk toegevoegd.
Criterium 3: Check!


Deze jurk schreeuwt om de lente.
Kersjes zijn nog steeds zo één van mijn favoriete prints.
Ik kocht deze stof van Froy&Dind bij Stoffen van Leuven.
Een mooie tricot,
heel makkelijk te combineren met groen of rood.




Ik tekende maat 44 volgens de maattabel.
De polo werd versmald thv de taille om te passen op de Lora rok.
En de rok zelf werd ook nog eens versmald thv de heup.
Dus deze jurk werd een maat 42-44.
Nog steeds moeilijk om de juiste maat te bepalen sinds ik 24kg verloor.
In mijn hoofd zijn mijn rondingen nog wat meer gevormd dan in werkelijkheid.



Al bij al ben ik enorm blij met deze jurk!
De uitdaging was voor mij dus zeker een succes.


Jurk:

patroon: hack van de Lora jurk en Veronica Polo, beide van La Maison Victor
stof: tricot van Froy&Dind - by Stoffen van Leuven

Cardigan: Vero Moda by AS Adventure
Panty: Veritas
Laarzen: Brantano

11 opmerkingen:

  1. Kei mooi!! De lora blijf ik ook super vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel mooie jurk die jou goed staat. Amai 24 kg er af. Proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blijf elke keer verschieten van u, wat een prachtig naaisel, en hoe goed zie jij er nu uit seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw scheetie! 😍 Wat zie je er fantastisch uit in die jurk! Helemaal iets voor u... Kan je die schop ook eenslangs hier laten passeren? 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 😍 super jurk!! Toevallig heb ik mijn lijstje vrijdag gemaakt waar ik nog wil maken en daar staat ook een polo jurk op. Na het zien van jouw exemplaar krijgt die jurk prio.
    24 kg eraf 😮 wat knap!! Dat moet wel heel veel kleding maten schelen! Heel herkenbaar overigens dat je denkt dat je rondingen meer zijn dan in werkelijkheid.... Hier maak ik ook nog steeds te wijde exemplaren en pakte ik laatst een extra meetlint omdat ik het gebruikte meetlint niet geloofde met -10cm op de heupen 🙈🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt heel mooi. Geslaagd patternmatch. En wow zeg, -24kg, dat is mega knap van je. Ik vond het vroeger ook altijd moeilijk om te wennen aan een slanker lijf. Die kilo's gaan er sneller af dan je hoofd kan volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend hoe je de criteria ingevuld hebt. Het werd een hele mooie jurk, die perfect past bij je 'nieuwe lichaam'. Supertof!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel gaaf geworden! Een heerlijke jurk voor jezelf! Dat was de bedoeling met de criteria ��

    BeantwoordenVerwijderen