woensdag 27 maart 2019

Hello, Spring!

En toen werd het lente...
Het is nog niet heel warm,
maar je proeft de verandering in de lucht.
Bloemen en bloesems gaan bloeien,
wakker worden met het gefluit van de vogeltjes...
Voor de gelegenheid heb ik maar even de Lente van Vivaldi opgezet.

Jullie weten wat dat betekent,
zij die hier al een paar jaar mee lezen,
mijn blog zal weer wat actiever worden,
terwijl ik langzaam uit mijn winterslaap kruip.
Ik heb de winterdip nog niet helemaal van me afgeschud,
maar nog wat van die mooie, zonnige dagen,
en dan komt dat weer goed.



Mooi weer betekent ook weer wandelingen met de dochter.
Dat wil zeggen, zij op de fiets, en ik te voet.
Want ze kreeg van oma&opa een nieuwe fiets.
De oude werd te klein.
Of zij te groot.


Afgelopen weekend hadden we verjaardagsfeest nr.1 voor onze kids.
Op naaiweekend in februari maakte ik al een jurkje voor deze gelegenheid.
Het werd een hack van de Lux jurk van Bel'Etoile.


Hoe deed ik dat?

- Ik knipte de jurk in 2 delen en verlengde het bovenstuk met 2cm
- De elastiek werd weggelaten
- Het voorpand werd niet aan de stofvouw gelegd maar geknipt met 1cm naadwaarde
- Ik knipte 2 belegdelen voor het voorpand links en rechts (4cm breed).
Dit beleg werd verstevigd en ik naaide alvast het eerste deel aan het rechtervoorpand met 1cm naadwaarde.
- Ik knipte ook nog eens 2 stroken van 4cm breed en de lengte van het voorpand.
Deze 2 delen werden verstevigd, en stikte ik aan elkaar thv de korte zijden (de lange zijde werd open gelaten en gelockt na het keren van dit deel). Dit is het knopenpat, wat aan het linkervoorpand werd gestikt, tussen het voorpand en het beleg.
- De 2 voorpanden werden dan tegen elkaar gelegd en aan de taillenaad even tegen elkaar gestikt met een zigzag.
- Ik voorzag het rechtervoorpand van knoopsgaten en de knopen naaide ik op het knopenpat.
- Met boordstof maakte ik een kraagje als van een bomberjasje.
- Verder zette ik de rok aan het bovenstuk en ik zoomde de rok om met een smalle strook boordstof.



Ik doelde op een sportief-ogend, oversized jurkje.
Deze french terry van See You At Six is daar dan ook geschikt voor.
Toen ik thuis kwam en ze paste,
zei Suze: "Mama, dit vind ik het allermooiste jurkje ooit!"
<3
Mission accomplished, me dunkt.



Oh ja, en dan kunnen we weer mooie foto's gaan maken,
in het groen,
in de zon...










Jurk:

Patroon: hack van de Lux van Bel'Etoile
Stof: Dotties - desert pink by See You At Six

De perfecte match van kousen: by JBC
Chelsea Boots: by Camper

3 opmerkingen:

  1. Oooooh weeral zo prachtig gedaan!!!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zat toch niet zo ver van u? Dit jurkje heb ik helemaal gemist (of lag dat aan de roze cava?)! En wat een hack, ik krijg het al een beetje benauwd bij uw opsomming, dat is bijna een nieuw model! Mooi gewerkt! Ik duim voor nog meer mooie dagen, want ik heb ook nood aan vitamine D!

    BeantwoordenVerwijderen