maandag 1 februari 2016

The last winter dress

In mijn kast lag nog een hele mooie stoffencombinatie voor een winterse outfit... Een felblauwe babyrib en een geweldig mooi herfstig canvas-katoentje waarvan ik enige tijd geleden de laatste meter kocht bij Petite Couture. De combinatie ontstond in de kast, omdat de stoffen toevallig op dezelfde stapel lagen. En dat was op het moment van de Ishi launch, u weet wel, die mooie jurk van Straight Grain, die uitnodigt tot combineren van stoffen en prints.

Om één of andere reden werd het 2016 vooraleer ik de stoffen omtoverde tot een nieuwe jurk.
Meteen ook de laatste voor de winter (ondertussen zijn er al een paar zomerse jurken vanonder de machine gerold, ik sta wat achter met bloggen).


Momenteel gecombineerd met een rolkraag truitje of een warme cardigan en een legging of kousenbroek, maar in het voorjaar ook nog te dragen met enkel een hemdje onder en kniekousen.


De grote zakken lenen zich perfect voor het wegstoppen van prulletjes die deze meid graag bij zich heeft, zoals een bellenblaas bv.


Aan de achterkant sluit de jurk met knoopjes. Gemakkelijk om aan te trekken, beetje 70ies gevoel heb ik daar ook bij.


De knoopjes komen uit de Blender Vintage Shop.
Bij zo'n 2de hands knoopjes vraag ik me toch altijd af aan welk kledingstuk die nog zouden gehangen hebben. Knoopjes met een verhaal!


Comfy Ishi, speelproof!




Jurk: patroon: Ishi - Straight Grain / stoffen: canvas-katoen van Petite Couture + babyrib in turquoise
Longsleeve en legging van JBC
Schoenen: Eli

De meter was met deze jurk nog niet op. Dus besloot ik om nog een rimpelrokje te maken met de rest. Het werd eentje in maat 116-122 (afmetingen: elastiek taille 51,5cm en rekt nog, lengte rokje is 32,5cm). De rok is gevoerd met een zacht katoentje van Strass en omgezoomd met biais.





Wil u dit rokje graag kopen, stuur me dan een mailtje: mariepaule.gyselen@gmail.com

13 opmerkingen:

  1. Oh wat ben ik jaloers op dat herfststofje! Het was uitverkocht en ik heb er het hele web nog naar afgezocht, maar nergens meer te vinden... heel mooi jurkje, geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je weer mooi gedaan seg! Blijkbaar goed op dreef lees ik. Laat de blogberichtjes maar komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! In de stoffenkast ontstaan soms onweerstaanbare combinaties :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooooh, werkelijk prachtig!! Wat een heerlijk stofje ook! En die ishi is een zalig patroon! Ik maakte het ook voor dochterlief (en won er toen de publieksprijs mee, ikke heel erg trots!) en die werd ook volop gebruikt voor steentjes en andere schatten, heerlijk vind ik dat! Ik heb het patroon nu afgeprint in maat 5 jaar, zodat ik er deze zomer zeker weer eentje maak!! Ik ben benieuwd naar wat je al voor de zomer maakt, je blijft me altijd weer verrassen en plezieren en inspireren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is echt een mooi stofje! De jurk en de stoffencombinatie maken er een echt pareltje van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk xx vind het model ook wel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gave combi, heel bijzonder stofje zo te zien, hier is de Ishi ook nog steeds een favoriete jurk van mijn jongste door de grote zakken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig mooi!!! Prachtige combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke outfit!
    Ben al benieuwd naar de zomerjurkjes die je maakte.

    BeantwoordenVerwijderen