woensdag 13 juni 2018

Are you in a Fibre Mood? #frances


Een avontuur dat 6 maanden geleden begon,
met een telefoontje van Isabel.
Of ik mee wilde brainstormen over een nieuwe community.
Heel veel meetings, skype-sessies, mailtjes, whatsappjes en telefoontjes later,
staan ze hier vandaag met de start van een nieuw project: Fibre Mood.
Geweldig trots ben ik dat ik er mee mocht aan werken.

Wat is Fibre Mood?

Een community voor alle naaisters/breisters,
 die graag wat meer met andere mensen in contact willen komen.
Een merk dat, vanaf 12 augustus, 
elke 2 maanden een mood book met 12 trendy naai- en breipatronen zal publiceren.
De community staat dag na dag beschikbaar om elkaar te helpen, te inspireren, 
te informeren, styling en style tips te geven enzovoort.
Wil je mee aftellen naar het eerste mood book
(met de mogelijkheid om de limited edition al eerder te reserveren),
registreer je dan op www.fibremood.com.
Bij registratie krijg je een patroon gratis:
de Frances Top.

En die wil ik hier graag vandaag presenteren.


Frances is een oversized top met aangeknipte mouwen in de maten XS tot XXXL.
Mijn eerste tip is al om even op het patroon na te meten, 
want iedereen heeft een andere smaak wat oversized betreft.
Ik maakte de XL.



Het is een top voor geweven stoffen.
Mijne werd genaaid met een heerlijke 'washed linnen' die ik kocht bij De Stoffenmadam.
Nu sta ik gekend om een patroon toch wel een twist te geven,
dus dat kon ik hier niet nalaten.
Ik naaide een knopenpat in de top,
met de instructies van het Ume patroon.
Behalve dat het decoratief is (want functioneel het je geen opening nodig voor deze top),
is het ook qua styling een tip voor de rondere vrouwen met een vollere boezem.
Het polopat breekt de top zodat het geen massief vlak wordt t.h.v. de borsten.



Ik maakte ook de mouwen een tikkeltje langer en naaide ook een elastiek in de taille.
Ook weer met het oog op styling voor vollere boezems,
de top valt nu niet recht naar beneden maar tailleert en poft op de juiste plaatsen.


Ik moet niet zeggen dat deze echt heel erg comfy zit!
Ik denk dat ik mijn nieuwe favoriete outfit gevonden heb voor de zomer:
een luchtige 7/8ste culotte en mijn Frances top in linnen.




Elke maand zal Fibre Mood een linkparty organiseren voor bloggers/instagrammers wereldwijd.
Vandaag is de eerste van (hopelijk) vele!
Klik op deze link om inspiratie op te doen voor jouw eerste Frances top.

4 opmerkingen:

  1. Proficiat met jullie 'kindje', ik ben heel benieuwd naar al jullie patronen en plannen. Deze oversized top is iets minder mijn ding dus liet ik deze voorbijgaan, maar ik zag al veel mensen die er echt super mee staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel mooi, Marie-Paule! So SoPopoSew! 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, klinkt als iets waar je al superveel werk hebt in gestoken!
    Wauw

    BeantwoordenVerwijderen