zondag 10 juni 2018

She'll always be my baby

Die kleine meid van mij reageert nogal verontwaardigd
 als ik haar in een opwelling "mijn baby" noem.
Want ze is toch geen baby meer!
Natuurlijk is ze al een grote meid aan het worden.
Eentje waar ik heel trots op ben.
Maar ze zal altijd wel mijn "baby" blijven,
mijn kleinste.
(Ik hoop stiekem wel dat ze minder erg zal puberen dan haar broer...)

Nu maak ik niet vaak matching outfits,
maar soms passen genaaide stuks toevallig goed bij elkaar.
En dan is het eens zo leuk om het samen te fotograferen.


Uiteraard heeft alles te maken met de stofkeuze.
Ik gebruikte 2 french terry's uit dezelfde See You At Six collectie.
Voor mezelf naaide ik een Chica jurk uit een van de voorgaande La Maison Victor boekjes.
Een losse, oversized jurk met diepe V-hals.
Ik paste niks aan, liet enkel de lange mouw weg.
Omdat de jurk zo zonder iets nogal 'saai' oogde, 
besloot ik om een riem te gebruiken als accent.



En ik was vergeten dat ik nog hele comfy zomerlaarzen in de kast heb staan.
Die passen goed onder deze jurk.
Dat groen is zo'n toffe tint, dat het met veel combineert.




Voor Suze werd het geheel wat gecompliceerder.
Een tijd terug zei ze:
"Mama, ik draag zo graag rokjes,
maar shortjes zitten toch zo lekker."
Dus besloot ik van eens een 'skort' te maken.
Ik dook in mijn stapel tijdschriften en vond een tof patroontje in een oude Knippie.




De skort is dus bij vooraanzicht een rokje,
maar aan de achterkant zie je dat het een shortje is.


Er kroop best wel véél werk in dat stuk.
Om te beginnen heeft het een gulp met rits en knoop als sluiting.
Uiteraard ook zakjes in het voorpand.
Al is 1 daarvan minder bruikbaar omdat de flap van de rok ervoor zit.
Er is een rugpas met valse zakjes.
Ik wilde alles netjes doorstikken.


Toen het af was, en Suze het shortje paste,
bleek het net wat te groot te zijn.
Dus ik opende de zijnaden van de tailleband en schoof een knoopsgatenelastiek
door de achterband.
Zo blijft het beter zitten.



Het truitje is volgens het patroon van de Isa Sweater.
Ik gebruikte de French Terry met de mooie kleur 'poeder bruin',
en gebruikte een stukje van de groene stof van mijn jurk om de V te naaien.
De strook werd wel met de verkeerde kant naar buiten genaaid.
Dat geeft zo'n sponsig effect.
Iets wat je tegenwoordig wel vaker bij truien in de winkels ziet.


De boorden van mouwen en taille maakte ik uit de bijpassende groene boordstof.
Het stofje van de skort is een restje van een jurk die ik vorig jaar maakte.
Gekocht bij Mon Depot, van het merk Maan.
Echt nog altijd zo verliefd op die print!
Jammer genoeg is het nu helemaal op.


Voor deze mama-dochter shoot trokken we naar het park achter ons huis.
De foto's zijn met de iPhone getrokken.
Mijn camera sneuvelde bij een heldhaftige reddingspoging toen Suze met haar fiets viel.
Nu dus sparen voor een nieuwe spiegelreflex.




Maar deze laatste foto zal ik voor altijd koesteren!


Marie-Paule

Jurk:

Patroon: Chica van La Maison Victor
Stof: See You At Six

Suze:

Skort:

Patroon: Knippie
Stof: Maan by Mon Depot

Trui:

Patroon: Isa sweater
Stof: See You At Six

Kousen: Someone
Schoenen: Torfs

13 opmerkingen:

  1. Groen is dit jaar ook mijn favoriete kleur. Mooi op zichzelf en geweldig goed te combineren met allerlei andere kleuren. Helemaal fan van jullie outfits, en die laatste foto ... smelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een hele mooie set! Die jurk staat je super met die riem op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw Marie-Paule, wat een prachtige foto's van jouw en je dochter! Jullie stralen allebei. Heel toffe setjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie outfits idd! die riem maakt de jurk helemaal, en dat stofje van dat rokje is ook zo mooi! Nog altijd spijt dat ik daar geen stukje van kon bemachtigen :) K* van de camera seg, maar jullie stralen ook op de smartphone ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige combi! Moeder en dochter stralen, heerlijk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toffe outfits. Ik zeg ook nog steeds baby tegen Lily. Ondertussen is ze dat gewoon. Kak, die camera!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Heb je die ceintuur ook zelf gemaakt? Kan ik hiervan ergens de afmetingen/patroontje terugvinden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Dankjewel! Nee, de riem is al lang geleden gekocht geweest. Maar toch wel makkelijk zelf te maken, denk ik. Ik zou 2,5 keer je tailleomtrek nemen. Hoogte is wat naar eigen smaak. Midden achter zit er een opening om de riem door te halen. En het stuk om te knopen is iets smaller toelopend.

      Verwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen