zaterdag 30 juni 2018

Be your own light (Lux blogtour - Bel'Etoile)

Ze doet het toch maar weer, dat vriendinnetje van ons!
Isabel van Bel'Etoile schudt tegenwoordig het ene na het andere leuke patroon uit haar mouw.
Als goed vriendinnetje weet ik vaak als één van de eerste wat het gaat worden.
Erg leuk altijd om te zien hoe zo'n patroon ontstaat.

Ook deze keer is het weer een toppertje.
Het Lux jurk en jumpsuit patroon geeft je de mogelijkheid om 2 soorten van jurken te maken,
en ook nog een jumpsuit met een hele mooie pasvorm.
En dat is wat ik deed, 2 jurken en een jumpsuit naaien voor Suze.

De eerste jurk was een pre-test.
Isabel vroeg om haar eerste draft van het patroon uit te testen.
Je gaat dan wat gedetailleerder te werk.
Alles nameten op het patroon om te zien of het patroon klopt,
en even kritisch meedenken om de pasvorm zo goed mogelijk te krijgen.

Voor Suze naaide ik een jurk met tricot bovenstuk en katoenen rok.
Want ook dat is dus mogelijk met het Lux patroon.
Het werd een heerlijk luchtige jurk voor de warme zomerdagen.
Eén van haar favorieten voor het moment.


Na wat aanpassingen was het patroon klaar voor de grote testgroep.
Ik naaide dan een jumpsuit.
De combinatie van stoffen koos Suze zelf.
"Want roze is ook wel mooi, hoor, mama"


Voor het T-shirt gebruikte ik tricot,
en het shortje naaide ik van spons (rekbare badstof).
De elastiek met een klein blingetje komt van Veritas.
En het knoopje lag nog in mijn knopendoos.
De sluiting maakte ik met een lus van elastisch garen dat ik met de hand erop naaide.



Last but not least knipte ik nog een 3de Lux, 
de jurk in 1 stuk met gesmockte elastiek.
Ik had helemaal niet door dat je voor het rimpelen ook een speciale elastiek kan kopen.
Dus ik deed gewoon van ouderwets smocken met elastisch garen op het spoel.

Ik liet hier wel de boordjes aan hals en mouwen achterwege,
en naaide met de tweelingnaald een zoom van 1cm.


De stof kocht ik bij Mon Depot.
Een zalig zachte french terry met roze en gele strepen.
De applicatie kocht ik eens bij de Action.

Zo blij zijn we met deze jurk.
Snel klaar, dat is zeker!
Prachtige pasvorm, makkelijk aan en uit te trekken.
Je ziet dit type van jurkjes ook elke zomer weer in de winkel hangen.


Momenteel zie ik in elke lap stof wel een Lux!
Het is dat Suze nu écht wel genoeg kleren heeft voor de zomer,
want anders zou ik er nog veel meer naaien.

Wil je zelf ook aan de slag?
Surf dan snel naar de webshop van Bel'Etoile voor je eigen exemplaar.
Je zal er geen spijt van hebben!

1 opmerking: