zondag 23 juni 2019

Bella Sorella (Sew Pony Pattern)

Soms zie ik wel eens passeren dat mensen geen inspiratie meer hebben om te naaien.
Huh, say what?
Na bijna 7jaar naaien is mijn lijst alleen nog maar langer geworden
en krijg ik soms zelfs wat stress van alle patronen en combinaties
die ik zo graag nog wil maken.
Zet mij in een stoffenwinkel,
als ik carte blanche zou krijgen,
zou ik van elke stof wel een stukje mee doen
én weten wat ermee te maken.

Maar goed,
jammer genoeg stopt het leven niet met draaien,
en staat de tijd gewoonlijk niet aan mijn kant...
Dus worden er prioriteiten gesteld,
en krijgen naaisels met een belofte de bovenhand.

Zo vroeg Suz van Sew Pony of ik haar laatste nieuwe patroon misschien wilde naaien.


Sorella...
Het is wat met dat Italiaans...
Hoe kan een woord als "zus", een beetje kort en bot in het Nederlands,
zo romantisch en muzikaal klinken in het Italiaans.
Want een zus kan toch wel heel bijzonder zijn.
Suze heeft er zelf geen,
maar ze ís er wel eentje voor haar 2 broers,
en die laatste kunnen dat alleen maar beamen. 



Terug naar Sorella, het patroon.
Je hebt weer véél keuze.
Truitjes, met of zonder mouwen,
met of zonder colour block,
crop top of gewoon sweater.
Voor de jurkjes idem dito.

Ik koos voor een crop top shirtje met colour block.
De Stoffen van SYAS lenen zich daar perfect toe.
Hoe goed al die kleuren bij elkaar passen.
Colour wizards zijn het daar!


De colour block met de mouwen maakt dat je een leuke punt kan creëren in de zijnaad.
Details, die vinden wij hier leuk.

Het truitje is sportief,
maar toch ook wel girlie,
zeker met een spatje roze.

Met de aangeknipte mouw zit het razendsnel in elkaar.
En toch heb je het idee van een raglan, 
als je kiest voor een colour block.



Toen ik de blauwe french terry kocht,
had ik een combinatie met de gabardine twill met gietertjes en bloemetjes in gedachten.
Initieel dacht ik aan een jurkje en een cardigan.
Ideeën kunnen hier dus ook al wel eens veranderen...
Omdat Suze zo'n kwajongen kan zijn,
vond ik een broek misschien wel een beter idee.
Dus haalde ik de Clara Culottes van Wisj boven,
en zo werd 1 en 1 al snel 2.

Of hoe je de speeltuin op kan in stijl...







En toen had ze er ff geen zin meer in.
Je zal het misschien niet geloven,
maar ze kan bóós kijken...


Gelukkig wilde ze nog héél even meewerken,
nadat ik beloofd had van haar te duwen op de schommel
na nog 5 foto's.
Poehpoeh, sterallures en al!


Top:

Stof: See You At Six french terry en ribtricot

Broek:

Patroon: Clara Culottes by Wisj Design

3 opmerkingen:

  1. Jouw verhaal komt me bekend voor! En door de sociale media wordt die inspiratie alleen maar meer en meer ...
    Dit shirt heeft alles wat ik graag zie, colourblock en 'raglanmouw'! Benieuwd naar andere versies.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook inspiratie genoeg, al durven tegenwoordig puberkuren en bijhorende rologen mijn plannen al eens doen wijzigen. Het zoeken naar tienerpatronen is dus de grootste uitdaging. Maar zonder uitdagingen zou het al gauw saai zijn, niet?
    En mag Suze met die prachtkledij gewoon gaan spelen? Ik zou het zonde vinden dat deze te snel vuil worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een veelzijdige top, gaat ook perfect opeen kort shortje bij heel warm weer ofzo. En dat van teveel inspiratie dat ken ik, ik denk soms dat ik teveel kleren heb 😉

    BeantwoordenVerwijderen