zaterdag 29 juni 2019

When in doubt, wear a skirt (Senna Skirt Pattern by Wisj Designs)

Het gaat hard in patronenland!
Ik kan bijna niet meer volgen...
Nieuwe magazines,
nieuwe pdf patronen...
Je hebt wel even wat tijd nodig als je alles wil maken.

Maar wij zijn hier fan van basispatronen.
Een goed basispatroon,
daar kan je zoveel kanten mee uit.

Zo ook weer een nieuwe van Wisj Designs:


Suze heeft weer een nieuwe favoriete soort van outfits,
een rok met een T-shirt.
Dus dat patroon van de rok kwam als geroepen.
Ik ben fan van midi-rokken,
ook voor kleine meisjes.



De Senna rok is er eentje voor rekbare of geweven stoffen.
Wij kiezen bijna altijd voor rekbare stoffen,
vanwege het draagcomfort.
Er zijn splitten in de zijnaden om het lopen te vergemakkelijken
(of het ravotten).


Ik voorzag een elastiek én een koordje in de tailleband,
kwestie van zeker te zijn dat die zal aan blijven, 
want stil staan of zitten, 
daar doet deze juffrouw niet aan me, lol.


Ze wist niet goed hoe ze moest poseren voor de foto's.
Dus ik zei "dans maar wat",
waarop ze de swish demonstreerde.






De French terry van See You At Six is perfect voor deze rok.
Ik koesterde deze met bloemetjes al een tijdje,
maar vond dit het ideale project om de stof uit de kast te halen.

Ik kocht ook 50cm van de bijpassende boordstof,
dat komt altijd wel van pas.
Hier kreeg ik het idee om een topje te maken.
De warme dagen van de afgelopen week hebben me mee geïnspireerd.



Ik zocht en vond een patroontje in een oude Knippie,
paste de neklijn wat aan,
en naaide ook een tailleboord,
vooral omdat de top te kort zou zijn met enkel die 50cm stof.
Echt, zo groot wordt dat kind al!


De halsboord en mouwboordjes werden biais-gewijs eraan genaaid.

Echt wel blij met de pasvorm van die top.
Ik voel bandwerk aankomen...


Tijdens het maken van deze blogpost,
viel me op hoe goed die groene kleur bij haar gaat.
Het accentueert het appelblauwzeegroene van haar ogen!




Mag ik nog een paar foto's tonen?
Gewoon, omdat het kan!?






Ik ben stiekem heel erg jaloers op deze outfit!
Het zou zo een copy&paste kunnen worden voor mij.

Dus bij deze, lieve Sofie,
komt er nog een volwassen versie van de Senna,
pretty please?


Top:

Patroon: Knippie
Stof: boordstof Darkest Spruce Green by See You At Six

Rok:

Patroon: Senna by Wisj Designs
Stof: Flower Garden french terry by See You At Six

koordje: fluo veter

5 opmerkingen:

  1. Ze staat inderdaad prachtig met die kleuren. Lijkt me ook wel fijn zo'n moeder dochter fotomomentje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toffe outfit!
    De foto met haar beide handjes op de knieën vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zei het al: hier krijg ik kopieerdrang van. En inderdaad, het staat haar geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen