zaterdag 1 juni 2019

You're the Fanny Pack of Life, Cool, but in Your Own Way.

Fanny Pack klinkt best wel cool.
Tot je beseft wat er gezegd wordt...
Een konttasje. LOL!
Bij ons heten ze gewoon heuptasjes.
Maar ook die worden meestal onthaald op gemende gevoelens.
Toch zeker wanneer je ze, zoals het hoort, rond je heupen draagt.
Wanneer je op reis bent,
dan kan het nog net.
Of zo in een pretpark,
genoeg om je portemonnee, je telefoon en je sleutels in kwijt te kunnen.

Boeien!
Dat zouden de tieners hier zeggen.
Want heuptasjes ZIJN cool.
Je draagt het alleen niet op je heupen.
Je draagt het cross body (kruiselings).


Ik voel me nu dus überhip!
Denk de rollende ogen van de pubers hier in huis even erbij...

Sinds de operaties in mijn nek en rug,
kan ik geen grote handtassen meer dragen.
Tot mijn grote spijt, 
want ik was echt fan van die hele grote tassen.
Daar kon je alles in kwijt,
en niemand kon er wat in terug vinden.
Soit, ik moest dus op zoek naar kleine tasjes.
En liefst niet die bomma-exemplaren,
want dat lijkt het enige te zijn wat je in de winkel kan vinden.


Zelf tassen maken,
ik had me er al wel een paar keer aan gewaagd.
Maar de exemplaren in kwestie bleven precies altijd in de kast liggen.
Tot ik dit exemplaar maakte!
Als test voor het nieuwe patroon van Wisj.

Sofie maakte een patroon voor een heuptasje,
in 2 verschillende modellen: Frank en Faye.
Frank is de klassieker,
Faye net iets vrouwelijker.
Dus daar waagde ik me aan.
Met dit als resultaat.


Ik kocht nepleer,
bijpassende ritsen,
mooie, stevige tassenband
en gespen bij De Stoffenmadam.
Gecombineerd met een katoentje uit de kast als voering,
werd het een tasje wat overal bij te dragen is.



Zot content ben ik ermee!
Het heeft de stoere uitstraling die ik wilde,
met toch dat je-ne-sais-quoi om het hip en draagbaar te maken.
Mijn portemonnee, sleutels en telefoon passen er in,
samen met wat kleine toiletspulletjes die ik altijd meeneem.
En een draagtasje voor kleine boodschappen.
Voor mij werkt dat perfect!


Foto's werden gemaakt met mijn nieuwe jurk,
in een french terry die ook van de hand van Sofie is.
Deze stoffen komen eind deze week in de winkels terecht.

Oh, en fotobombing hoorde er ook bij.
De dochter vond het maar raar dat er van haar geen foto's moesten gemaakt worden...


Wil je zelf je heuptasje maken?
Koop dan snel het patroon HIER.
Laat ons zeggen dat het voor de naaisters is die wel van een uitdaging houden.
Maar ik beloof je, een beetje prutsen verder,
en je zal heel blij zijn met je nieuwe tasje!



Fanny Pack / heuptas

Patroon: Frank&Faye by Wisj Designs
Stoffen en fournituren: De Stoffenmadam

Jurk:

Patroon: zelf getekend
Stof: Home Fabric Collection by About Blue Fabrics&Wisj Designs

Jeansjasje: H&M

3 opmerkingen:

  1. Héél mooi !!! Fanny mag er zijn !!! Een nieuwe vriendin die je overal mee naartoe zal nemen !!!
    Tasjes, tasjes, tassen en tassen,... is hier ondertussen een verslaving,... een fijne, toffe, gezonde verslaving, dat wel !!! Ik wens je veel succes,... moest je de microbe ook helemaal te pakken krijgen... (gewoon ondergaan, er zijn geen pilletjes voor...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cool! Helemaal jij, voor zover ik je ken, een beetje stoer en toch heel vrouwelijk. Een toppertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een leuk tasje. Bij deze vergeet ik zelfs dat het eigenlijk een heuptasje is, zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen