donderdag 21 januari 2016

Bambiblauw: Happy Nature 3

Bambiblauw, dat is een vaste waarde in ons naaiwereldje. Vorig jaar bliezen ze 5 kaarsjes uit.
Bambiblauw, dat is ook the place to be voor mooie, bijzondere en unieke stofjes.
Wanneer er iets nieuws gelanceerd wordt door hen, ben ik er altijd als de kippen bij om mijn stoffenkast aan te vullen. De creaties laten doorgaans niet lang op zich wachten.

Deze keer was ik er nog veel vlugger dan de eerste kippen bij!
Ik kreeg een e-mail van Lieselot (eigenares van Bambiblauw), of ik het zag zitten om mee te werken aan de promotie van hun nieuwe collectie van Happy Nature editie 3.
Mijn antwoord was: "Whiiieeeee!"

Mijn zoon en dochter mochten een print kiezen en ik ging aan de slag.
Zoonlief koos voor de sneeuwtijger op sweatertricot, de kleine meid wilde een jurkje met het mooie poesje op. Stofjes werden opgehaald, mama naaide tegen de klok...
En zo kwam het dat we op een regenachtige zondag naar Leuven trokken om de kids in hun nieuwste creaties te laten fotograferen.


Voor Suze maakte ik een Louisa jurkje (Compagnie M) zonder zak met het paneel 'kitten'.
Ik combineerde met een zilvergrijs stofje voor de kraag (Ileana patroon) en de stukken op de rug (jammer genoeg niet te zien op de foto's).
Ik haakte met grijze wol een strikje dat ik speels op het voorpand naaide.


Een maat 98 geraakt met gemak uit 1 paneel, en van de overschot maakte ik een Louisa jurkje voor haar pop.
Het patroon mocht ik overtekenen van Marte (Compagnie M) en paste ik aan de maten van deze pop aan. Met dezelfde grijze wol breide ik een sjaal voor de pop, want ook popjes moeten het warm hebben.


Ik was op voorhand een beetje nerveus omdat ik niet wist hoe de dochter ging reageren op de fotograaf. Als ik mijn camera bovenhaal, is er heel wat overtuigingskracht nodig om haar op de gevoelige plaat te krijgen.
De fotograaf Lize Helsen bleek echter een hypnotiserende uitstraling te hebben, want mijn kleine meid deed precies wat ze vroeg, een lachje hier, even een kusje aan de pop... Gefikst op 5min. 
Fiere, ontroerde mama hier. Zo schattig dat ze dat deed! 







De zoon, die deed dat natuurlijk ook goed.
Voor hem maakte ik de Liam Polo uit La Maison Victor, maar dan met korte mouwen.
In maat 164-170 krijg je dat nét niet meer uit 1 paneel, maar een onderkraag en rugpas in een bijpassende stof geeft een leuk accent.
De polo sluit met metalen drukknoopjes waarover ik een gewone knoop naaide. Ik wilde dit niet verknoeien met mislukte knoopsgaten.
Stoer op een jeans, toch!?!









Kusjes voor Bambiblauw! Ze deden het weer!


Suze: jurk: stof: paneel kitten / patroon: Louisa van Compagnie M - sokken: uit de kast van Lieselot's dochter - schoenen: Bunnies van bij Hippe Schoentjes
Berend: polo: stof: sweater paneel sneeuwtijger / patroon: Liam Polo La Maison Victor - jeans en schoenen uit de eigen kast

20 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Is het dunne of dikke sweater?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Dunne sweater, gelust aan de achterkant (dus geen fleece).

      Verwijderen
  2. Marie-Paule, gij turbovrouw!! Mooi, erg mooi
    ♥ voor die laatste foto ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze staan er toch super op! Zo'n mooie kids MP!
    En die laatste foto is zoooo cute! Melt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héél héél mooi! En wat een fotoshoot! Staan ze nu op kratten of zie ik dat mis ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! Ja, dat waren wit gelakte kratten ofzoiets. Beetje improvisatie met een maximaal effect ;)

      Verwijderen
  5. Super tof dat je hieraan kon meedoen :)! En terecht, je maakt zo'n leuke dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi. Lekker stoer, maar toch ook nog een beetje lief voor de zoon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, dat kleedje is echt top! Heerlijk!
    En die stoere bink mag er ook wel wezen, zalig :)
    Die laatste foto; 10000 hartjes als je het mij vraagt!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is werkelijk prachtig!! Wat een toppertjes! En heerlijke foto's, ik kan le voorstellen dat je heel trots en ontroerd was :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gaaf dus ;). Je maakte super mooie stukken en stof mogen testen, dat is nog steeds mijn grote droom!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Ook tof om eens een "grote creatie" te zien uit een paneel, je zoon staat er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O maar waw, ik weet niet wat ik mooier vind, jouw prachtige creaties of die laatste foto waar jouw kinderen zo geweldig mooi opstaan. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De laatste foto is een pareltje. Wat een knappe kinderen, zeker in hun mooie outfits.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooi, twee blije kinders, een hele blije mama! En prachtige outfits erbij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldige foto's!!!

    En echt tof wat je ermee gedaan hebt! Leuk idee van die polo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig!!!! Die polo is super. En dat jurkje is ook beeldig. Heel leuk met dat strikje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig gedaan! Super om je twee kids zo samen te zien!

    BeantwoordenVerwijderen