zondag 10 januari 2016

Some comfy wear

Meestal wanneer ik iets gemaakt heb, dan probeer ik zo snel mogelijk foto's te nemen en te bloggen.
Niet alles geraakt op de blog.
En sommige outfits wachten nog op het juiste stuk om dan volledig draagbaar te zijn.

Zo ook wat ik enkele weken geleden naaide.
Ik was tegelijkertijd begonnen met het breien van een Bernadette cardigan voor mijn kleine meid.
Sinds begin november gaat ze naar school en komt ze 's middags lunchen thuis. Ze vindt het dan leuk om een half uurtje op de iPad filmpjes te kijken en wat spelletjes te spelen, bij wijze van rust voor de school weer van start gaat. Op zo'n momenten zat ik dan wat met de vingers te draaien, en toen bedacht ik me dat ik best wel een breiwerk kon opnemen en naast haar kon gaan zitten.
In de weken die volgden begon ik ijverig te breien. En nu ben ik halfweg de laatste mouw en het ligt er al bijna een maand onafgewerkt. Ik moet me er dringend weer aan zetten.

De broek en T-shirt die ik naaide om te combineren met de cardigan lagen al een tijd in de kast. Ik begon het zonde te vinden dat die nog niet gedragen waren.
Mijn laatste tripje solden-shoppen bracht daar verandering in. Ik vond een mooie bijpassende cardigan.
Tijd dus om het op de blog te tonen!


Ik maakte voor Suze de Chris pants van Stof2000.
Een Deens ontwerp dat ik voor het eerst ontdekte via Pinterest, om zo op de blog van Groovy Baby and Mama te komen. Ze heeft al ontelbare Chris pants gemaakt in alle mogelijke stoffen en versies voor meisjes en jongens. Dat was meteen ook de reden om haar te gaan volgen.

Voor Suze is dit de eerste die ik maak. Maar de broek rolde al een 5-tal keren van onder mijn machine. Ik presenteerde ze u al eerder, gemaakt voor mijn zoon.
Een heel leuk en makkelijk patroon.

Voor Suze gebruikte ik Lillestoff tricot met Roodkapje en de wolf. Sober van kleuren, maar wel met haar lievelingskleur rood.


Vooraan naaide ik 2 knoopjes voor de sier.
Ik naaide ook een biesje tussen de tailleband en de broek door elastisch biais in 2 te plooien en op 1cm te plaatsen.


Dezelfde bies gebruikte ik ook aan de zakken.
Zo'n biesje maakt het nét wat meisjesachtiger.


Het baggy-model zit volgens mij ontzettend comfortabel.
Ze kan er toch goed mee springen!


Bijpassend maakte ik een T-shirt in wit-zwart gestreept tricot.
Het modelletje komt uit de Ottobre.


De bedoeling was om het vooraan en aan de mouwen te rimpelen met Framilion. Maar dit is vrij dun tricot en dat werkte voor geen meter. Ik probeerde nog even met rimpeldraad, maar besloot al gauw om gewoon een stolpplooi te maken.


Het kleine strikje naaide ik erop ter versiering.

Niet te zien op de foto, maar de mouw bestaat uit 2 stuks met ook een stolpplooi, waardoor het bovenstuk wat gaat poffen.


De maten van Ottobre blijven moeilijk. Ik maakte een 98, die dus redelijk kort valt. De hals is dan weer wat te breed, waardoor die bovenaan niet helemaal netjes valt. Ook in combinatie met de dunne tricot. 

Maar ze laat het niet aan haar hart komen!

Voor deze fotoshoot hadden we wat plezier met van die grappige props.
En ik kon mijn fotografie skills was oefenen, want door de opperste concentratie om die props juist gepositioneerd te krijgen, stond ze af en toe eens langer dan 30sec stil.




En toen was ze weer weg!


Broek: patroon: Chris Pants - Stof2000 / stof: Lillestof
T-shirt: patroon: Ottobre / stof: zwart-wit gestreepte viscose tricot
Cardigan: Lola&Liza

15 opmerkingen:

  1. Mooi geheel ! Ik heb de volwassen versie van die Cardigan :-)
    Zo een comfy broek is een must have voor een actieve kleuter. Tof !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat een geweldig project :-)
    hartje voor deze outfit en je dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooooooooh, I soooo love deze outfit!!! Echt prachtig!! Ze staat er beeldig mee! Dat broekje ga ik eens zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooh da broekske is super! En helemaal geweldig in die stof. Lily wil spijtig genoeg geen broeken meer aan. En komaan he, hop met die Bernadette!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige outfit! Zou dit zo graag willen maken, maar helaas wil de jongste geen broeken aan. Ik hoop dat dit ooit wel eens veranderd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze stijl is ook prachtig! De kleurencombinatie is magnifiek! Ik ga het patroon van de broek eens opzoeken, is ook nog wel iets voor Fleur. Wederom knap gedaan Marie-Paule! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker coole meid zo! Nog even doorzetten met dat breiwerk als je al zo ver staat, de voldoening gaat groot zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die roodkapjestricot is zo ontzettend schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die stof is super, sinds ik probeer mijn tricot wat op te naaien en dus geen nieuwe lillestoff meer koop hebben ze volgens mij veel nieuwe op grijze achtergrond,, erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige outfit. En nu heb ik het patroontje gevonden dat het dichtst aanleunt aan de lievelingsbroek van de dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi, en wat een leuk stofje voor de broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig, dat patroon van die broek wil ik toch ook ooit eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dit heb je weer prachtig gecombineerd, alles ben ik nu reuze benieuwd naar je zelfgemaakte cardigan!! Iets voor een volgende blog? :-)
    Ik heb helaas die stof niet weten passeren anders had ik die ook al aangeschaft.
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen