woensdag 13 januari 2016

Retro prints

Stofjes, die mogen een verhaal vertellen, vind ik
Iets met een mooie tekening, liefst wat retro getint.
En soms heb je dan iets in gedachten, maar vind je dat nergens te koop.
Voor zulke frustraties bestaat er dan Spoonflower (amongst others), waar je zelf stof kan laten drukken. Je kan een afbeelding uploaden en daar stof van maken, die je per yard kan bestellen. Goedkoop is het zeker niet, maar uniek dan weer wel.
Behalve zelf afbeeldingen uploaden, zijn er ook andere gebruikers die hun ontwerpen ter beschikking stellen. Zo ook deze ontwerper.
En laat die stijl nu net zijn wat ik zo mooi vind.

Ik zocht, kocht, en naaide.
In 3-voud!
Uit de lap stof kreeg ik 3 identieke rokjes, 2 in maat 98, 1 in maat 104.
De 104 verkocht ik al door.
Er is nog 1 maatje 98 (afmetingen: taille 49cm, lengte 24,5cm). Als je iemand kent die dit wel zou willen hebben, mail me gerust op mariepaule.gyselen@gmail.com.


Een rimpelrokje, met een gouden elastiek in de taille.


Die print! Zo mooi!


Het doet me denken aan een boek dat we als kind thuis hadden.


De stof is vrij stevig (Kona Katoen, al wordt die wel soepeler met wassen). Dus ik voerde de rok met een zacht katoentje van goeie kwaliteit (gekocht bij Strass). Dus lekker zacht aan de benen.


Onlangs kocht ik 2 etalagepoppen, voor die momenten dat de dochter geen zin heeft in foto's maken, maar mama wel zin heeft in een blogpost.


Rok: patroon: rimpelrok met elastiek / stof: Spoonflower + Strass (voering)

21 opmerkingen:

  1. Heel leuk rokje, ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat heel goed meevallen. Het 2de stofje dat ik nu verwerk. Het eerste was bij het Sinterklaasjurkje. Ik zou het wel altijd voeren. Het is geen soepelvallend katoen maar wat stugger, dus ideaal voor rimpelrokjes. Hoe drukker de print, hoe meer kleurstof, hoe stugger. Al verdwijnt dat wel na een paar keer wassen en valt het hier dus heel goed mee omdat er veel wit in de stof zit. De kleuren blijven heel mooi. En het kreukelt heel weinig dus strijken is een makkie.

      Verwijderen
  2. Prachtig. Waar vind ik het patroontje voor zo'n rimpelrokje met voering

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heeft geen patroon nodig. Ik meet de elastiek af op de maat van de taille en neem 2 keer de lengte van het elastiek als breedte van de stof. Ik wil wel eens een tutorial schrijven als daar vraag naar is.

      Verwijderen
  3. I love it! De gouden tailleband past er ook perfect bij!
    Hoeveel stof bestelde je? Krijg je uit 1 yard 3 rokjes?
    Ik bestelde ook al eens bij Spoonflower en zoals je zegt, kwam dat met verzending redelijk duur uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooooooh, dit is echt prachtig!! Wat een geweldig mooi stofje!! Ik kende de ontmoet al, heb er wat van opgeslagen, maar bestelde uiteindelijk toch nog nooit :-) de verzendkosten houden 'e wel wat tegen en ik heb de gratis verzending gemist :-) volgende keer beter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Als je volgende keer nog es een 110 over hebt... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk! Bij de free shipping onlangs ben ik blijven twijfelen. Volgende keer al vooraf uitzoeken wat ik wil. Dat zal vlotter gaan. Bestelde je ook het samples pack van stoffen? Want ik geraakte er maar niet uit welke te nemen. Deze is alleszins suuuupermooi. I love retro prints! Misschien moet ik morgen mayke haar rokjes toch maar eens nameten, wie weet :) x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgende keer bestel ik het sample pack erbij. Al denk ik dat het nog niet helemaal representatief zal zijn. Het heeft volgend mij ook met de kleurstoffen te maken. Een print over de hele stof zal de stof wat stijver maken.

      Verwijderen
  7. Super leuk, ik ben ook weg van dat vest, het lijkt zelf gebreid, maar aangezien er een label ingestikt zit achter boven zal het wel niet toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het vestje is zelf gekocht ;) Maar ik hou wel van die 'precies zelf gebreide' look!

      Verwijderen
  8. Ik hou ook enorm van zulke stofjes, alleen spijtig dat ze hier moeilijk te vinden zijn. En die paspop voor wanneer de dochter geen zin heeft om te poseren, daar moet ik ook eens over nadenken.... Weer een prachtcreatie Marie-Paule!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah zo schattig! Ik ben ook helemaal weg van deze printjes :)
    Hopelijk wil mijn jongste dit nog héél lang dragen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die stof is inderdaad heel mooi. Prachtig resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi! Helaas is maat 98 al een tijdje te klein voor de dochter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige print! Doet me denken aan de illustraties uit sommige gouden boekjes, kennen jullie die serie in België ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh, amaai, idd je liegt niet: die kleuren zijn fantastisch

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oudste dochter lag al in bed toen ik vandaag mijn post open deed, dus moet ze het morgen eens aantrekken.
    Het is nog mooier in het echt!
    Fijn zaken met je te doen :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen